(Výkonnostní ukazatele) Zdá se Vám nadpis tohoto příspěvku příliš surový pro oblast managementu? Možná je, ale v konkurenčním boji není možné akceptovat jiný přístup k řízení firmy než ten, který je zaměřený na vlastní zvyšování výkonu.
(Výkonnostní ukazatele)
Zdá se Vám nadpis tohoto příspěvku příliš surový pro oblast managementu? Možná je, ale v konkurenčním boji není možné akceptovat jiný přístup k řízení firmy než ten, který je zaměřený na vlastní zvyšování výkonu.
Zvyšování výkonu firmy záleží na přístupu jednatelů, ředitelů a managementu k řízení firmy, a to ve stanovení, vyhodnocování a následném ovlivňování těch ukazatelů, které nejvíce mohou zlepšit výkon firmy. Stanovení a následný způsob ovlivňování ukazatelů není snadný. Všichni umíme najít mnoho měřitelných ukazatelů, které jsme schopni vyhodnocovat a ovlivňovat, ovšem ne všechny ukazatele, které stanovíme a naučíme se s nimi pracovat, povedou ke skutečnému zvyšování výkonu.
Pouze stanovením a ovlivňováním správných výkonnostních ukazatelů, lze dospět ke zlepšování výkonu firmy!
Stanovené výkonnostní ukazatele musí být navíc vztažené k jednotlivým činnostem (procesům) ve firmě a nejlépe navázané na výkon konkrétních pracovníků, kteří jsou za jejich plnění odpovědní a následně odměňováni. Protože odměňování je skutečně na základě měřitelného výkonu, je tudíž spravedlivé.
…více příště.
Petr Maličovský, MBA, autor tohoto článku je ředitel poradenské firmy