Výkonnostní ukazatele / Procesní přístup
( Výkonnostní ukazatele / Procesní přístup)
Během 90tých let všechny firmy u nás začali hledat velmi intenzivně své nové zákazníky pro svůj rychlý růst. Některým se to podařilo, některým méně.
Ty kterým se to podařilo a osvojili si praktiky, kterými umí získat zákazníky jsou dnes úspěšnými firmami s navenek dobrým výkonem. Naučili se velmi dobře komunikovat se zákazníkem, znát jeho potřeby a nabídnout mu co asi očekává.
To ale do budoucna nestačí.
Uvnitř každé firmy se skrývají velké rezervy, které negativně ovlivňují ekonomiku firmy.
Kde se dají hledat? Ve vnitřním způsobu práce tedy u provádění jednotlivých činností (procesů). Tam lze ušetřit mnoho peněz ve firemních nákladech které jsou skryty ve způsobu.
To lze provést jednoduše - orientací na tzv. procesní přístup. Tedy zamyšlení se nad tím, jak je firma organizována, jak jsou jednotlivé činnosti (procesy) ve firmě prováděny, zda jsou určeny výkonnostní ukazatele u jednotlivých činností, jestli je způsob odměňování skutečně navázaný na měřitelný výkon jednotlivých pracovníků a podobně.
Právě firmy, které budou umět pracovat s vnitřní efektivitou - provádět efektivně svojí činnost (procesy), budou schopné konkurovat zahraničním firmám, které to umí.
… více příště
Petr Maličovský, MBA
Autor tohoto článku je ředitel poradenské firmy