EURO: Na výstavbu nové továrny jste se – jak říkáte - precizně připravovali. Máte již hotový průzkum některých lokalit? PREZIDENT KONCERNU PSA JEAN–MARTIN FOLZ: Dnes jsme teprve podepsali smlouvu s Toyotou a hledání vhodného umístění teprve začne. Víte, že se žádný geologický průzkum neutají, takže vám nelžu. V přípravě jsme vycházeli z toho, že hledání lokality nebude těžké. Složitý bude spíše výběr mezi zájemci, kterých bude dost. To je známá věc už z případu BMW. EURO: Podle čeho se budete při výběru lokality rozhodovat? FOLZ: Bude to řada různých aspektů, především náklady na pracovní sílu, výše daní a obecné ekonomické podmínky v dané zemi. Nezanedbatelná bude rovněž tradice výroby aut a také logistika. EURO: Které z těchto atributů pro vás východní Evropa splňuje a které nikoli? FOLZ: Budeme se snažit vyrábět tak levně, jak to jen půjde. Takže levná pracovní síla na Východě je pro nás v tomto směru velice přitažlivá. Naopak nevýhodu vidím v problémech s logistikou. EURO: Zamlouvá se vám některá ze zemí východní Evropy více než jiné? FOLZ: Rozhodovat bude více kritérií, takže vám nemohu na tuto otázku přímočaře odpovědět. Česká republika má ale ve výrobě automobilů silnou tradici, rozhodně se do ní podíváme. EURO: Pro koho budou vaše malé levné automobily určeny, pro kupce ze Západu nebo z východní Evropy? FOLZ: Bude to sice malé, ale špičkově vybavené plnohodnotné auto pro všechny. Kromě toho klienti v obou regionech už dnes kupují stejná auta, mezi Západem a například Varšavou, Budapeští či Prahou již není rozdíl. Takže celá Evropa má šanci získat výrobu a také si naše auta kupovat.