PRAHA (tos) - Když chce finanční instituce uspět s reklamou, měla by propagovat spotřebitelské úvěry. K takovému závěru svádí výsledky soutěže o nejlepší finanční reklamu, vyhlášenou finančním serverem Měšec.cz. Reklama České spořitelny, nejlepší podle odborné poroty, rozvíjí osudy postavy Karla, který si pomocí úvěru zařizuje domácnost. Podle odborné poroty jde o „vtipnou a originální reklamu šitou na míru českým závistivým sousedským vztahům, jež ideálně vystihuje cílovou skupinu propagovaného produktu“. Naopak ČSOB, jejíž spot nejvíce zaujal v hlasování veřejnosti, nabízí svůj úvěr prostřednictvím tatínka, jenž sice touží po obří televizi, ale nakonec si koupí jen dvě tužkové baterie. Česká spořitelna a eBanka dokázala zaujmout odbornou porotu a čtenáře zároveň, zatímco třeba MasterCard si získal srdce poroty, ale v čtenářském hlasování se neprobojoval ani do první pětice. Mezi nejlepšími pěti se dále objevily spoty ING, Kooperativy a Všeobecné stavební spořitelny Komerční banky.
Pro odborníky i pro davy
(výsledky soutěže „Nejlepší finanční reklama roku 2003“)
Hlasování veřejnosti Hodnocení odborné poroty
1. ČSOB 1. Česká spořitelna
2. Česká spořitelna 2. MasterCard
3. eBanka 3. eBanka
4. Všeobecná stavební spořitelna KB 4. ING
5. Kooperativa 5. ČSOB a Kooperativa