Výroba osobních aut v Česku za osm měsíců roku vzrostla meziročně o 5,7 procenta na 940 536 vozů. Ve Škodě Auto vzrostla produkce o více než 14 procent na 567 014 aut. Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu.
Zatímco výroba ve Škodě stoupla proti loňsku o 71 330 aut, kolínská TPCA zaznamenala pokles o 20 917 vozů na 137 222 aut. Hyundai vyrobil 236 300 vozů, což je o 100 více, než loni. Hyundai podle mluvčího Petra Vaňka dlouhodobě počet vyrobených aut navyšuje zejména díky stěžejnímu modelu Tuscon. „V dalším období lze očekávat opětovné navýšení, jelikož v minulém týdnu jsme spustili výrobu sportovního Hyundai i30 N. Ještě do konce letošního roku přibude verze i30 Fastback,“ dodal.
„Produkce v automobilovém průmyslu v srpnu po celozávodních dovolených ožila. Výroba za prvních osm měsíců letošního roku překonává produkci ve stejném období loňského roku o 5,7 procenta. Tento výsledek je důsledkem solidní kondice domácí i zahraniční poptávky po vozidlech,“ uvedl prezident sdružení Bohdan Wojnar.
Odráží se to i v registracích nových osobních aut, které se zvýšily v srpnu jak například v Německu, tak v nových členských zemích EU, dodal.
Která automobilová značka má největší hodnotu? Škoda se mezi deset nejlepších nevešla
Výroba nákladních vozů reprezentovaná kopřivnickou Tatrou se zvýšila o 41 procent na 1026 aut. Výroba přívěsů a návěsů stoupla o dvě procenta na 14 573. Produkce autobusů se zvýšila o 16 procent na 3244, z toho Iveco Bus zvýšilo výrobu o pětinu na 2946 autobusů. Naopak produkce SOR Libchavy klesla o sedm procent na 263 vozidel. Jediný český výrobce motocyklů Jawa Moto letos snížil produkci o 15 procent na 974 strojů.
Podle rektora Škoda Auto Vysoké školy Pavla Mertlíka je dynamika výroby motorových vozidel ve třetím čtvrtletí opět vysoká, za červenec a srpen kumulativně vzrostla meziročně o 8,2 procenta. To je více, než kolik byl meziroční růst za celý rok 2017. „Je to významné zrychlení oproti druhému čtvrtletí letošního roku, kdy meziročně výroba motorových vozidel v České republice nepatrně poklesla, a to o 0,1 procenta. Nejvyšší dynamiku však měla letos výroba motorových vozidel v prvním čtvrtletí, kdy zaznamenala meziroční růst o 10,7 procenta,“ dodal.