Aktuálně To, že v loňském roce výrazně vzrostla produkce českých výrobců autobusů, je především zásluha zakázek ze zahraničí. Rekordní kontrakty hlásí jak vysokomýtská Karosa, tak druhý český výrobce SOR Libchavy. Poptávka po autobusech na českém trhu se naopak meziročně snížila o 14 procent, protože dopravci nemají na nové autobusy dostatek peněz.
Aktuálně
To, že v loňském roce výrazně vzrostla produkce českých výrobců autobusů, je především zásluha zakázek ze zahraničí. Rekordní kontrakty hlásí jak vysokomýtská Karosa, tak druhý český výrobce SOR Libchavy. Poptávka po autobusech na českém trhu se naopak meziročně snížila o 14 procent, protože dopravci nemají na nové autobusy dostatek peněz.
Karosa patří pod značku Iveco Irisbus, která je dcerou italského Fiatu. Letos by se v této firmě mělo vyrobit 2200 vozů. Firma SOR Libchava plánuje výrobu 400 vozů. České autobusy se prosazují například v Polsku či ve Francii.