Padělky představují stále větší problém nejenom pro výrobce značkových oděvů nebo dámských kabelek. Potíže s ním mají i světoví výrobci elektroniky.
Foto: HP
Škody způsobené prodejem padělaných výrobků jsou přitom obrovské. „Globální ekonomické a sociální ztráty plynoucí z padělků se odhadují na 1,7 bilionu USD do roku 20151. A k tomu všemu se přidávají rizikové následky toho, že se lidé domnívají, že padělaný produkt, který si koupili, je originální výrobek,“ říká mluvčí HP v Česku Ondřej Šafář.
Výrobce počítačů HP do boje proti padělkům nasadil nové typy obalů. Ty využívají toho, že moderní komunikační technologie umožňují ověření pravosti produktu již v okamžiku nákupu.
„Z nejnovějších holografických prvků si zákazník může také načíst kód Quick Response (QR) do svého smartphonu a s jeho pomocí se připojit na stránky HP Mobile Authentication, kde si pravost štítku ověří,“ popsal Šafář možnosti kontroly, které umožňují nové obaly.
Ochranné prvky se objevují na nejvíce padělaných výrobcích, jako jsou například tonery do tiskáren. Po automatickém ověření systém zobrazí kladnou zprávu, která potvrzuje, že tisková kazeta je originální produkt HP. Zákazníci bez chytrého telefonu si pravost produktu mohou ověřit po zadání číselného kódu z obalu přes internet.