Historické nádraží Praha-Vyšehrad snad přestane přitahovat pozornost svou zchátralostí. České dráhy (ČD) se jej totiž pokusí odprodat. Na prodej nemovitostí, které jsou kulturní památkou, a přilehlých pozemků o výměře 2217 metrů čtverečních vyhlásily dráhy v dubnu výběrové řízení. Vítěz soutěže by měl být znám přibližně za tři nebo čtyři měsíce. Kritéria hodnocení, podle nichž bude vybrán nový majitel, odmítají ČD zveřejnit. „Kritéria jsou součástí zadávacích podmínek, které nejsou veřejné. V případě, že bychom tak učinili, poskytli bychom přesný návod, jak výběrové řízení vyhrát,“ odůvodnil utajení nový mluvčí ČD Ondřej Kubala.
V budově železniční stanice, která už svému účelu dosloužila, mělo původně vzniknout kulturní centrum. S takovým záměrem vyhrála tendr na pronájem nemovitosti v roce 2000 společnost Nádraží. Doba nájmu byla sjednána na padesát let, přičemž nájemce měl na vlastní náklady provést revitalizaci objektů a vynaložené náklady mu měly být započteny do nájemného. Smlouva měla nabýt účinnosti až dnem právní moci stavebního povolení na úpravy. Rekonstrukce ovšem nikdy ani nezačala. Budovy byly prohlášeny kulturní památkou, což dle představitelů firmy Nádraží omezilo rozsah plánovaných oprav; navíc po transformaci ČD v roce 2003 nebylo prý zřejmé, zda jsou vlastníkem nemovitostí dráhy, nebo Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).
Součástí dodatku smlouvy mezi ČD a nájemcem ovšem bylo ujednání, že získá stavební povolení do 30. června roku 2003. To se nestalo, takže smlouva, jak tvrdí dráhy, zanikla. Společnost Nádraží však podala před koncem roku 2004 k pražskému městskému soudu žalobu, v níž požaduje po dopravci 13,8 milionů korun za náklady vynaložené na přípravy rekonstrukce. Soud doposud pravomocně nerozhodl. Mluvčí Kubala říká: „Nádraží je majetkem Českých drah. Nájemní smlouvu považujeme za ukončenou a soudní spor prodej nemovitosti nijak nekomplikuje.“