Největší řetězec hotelů na světě, americká společnost Marriott International, zvýšila zisk ve druhém čtvrtletí meziročně o 67,6 procenta na 414 milionů dolarů (devět miliard korun). Pomohla zejména vyšší obsazenost pokojů a zvýšení cen.
Celkové příjmy řetězce vzrostly o 48,5 procenta na 5,8 miliardy dolarů, přičemž analytici oslovení agenturou Reuters očekávali 5,61 miliardy. K růstu přispěla loňská akvizice Starwood Hotels v hodnotě 12,41 miliardy dolarů.
Příjem na pokoj, důležité měřítko zdraví ubytovacích společností, ve čtvrtletí stoupl o 2,2 procenta. Společnost nicméně snížila předpověď letošních příjmů v Severní Americe, což poslalo její akcie dolů o dvě procenta. Marriott předpokládá, že příjem na pokoj se letos zvýší o jedno až dvě procenta, zatímco dřívější prognóza zněla jedno až tři procenta. Ve stávajícím čtvrtletí bude zřejmě stagnovat. Příjem na pokoj v Severní Americe ve druhém čtvrtletí vzrostl jen o 0,9 procenta.
Firma zastřešuje několik hotelových značek JW Marriott, Autograph a Courtyard a vlastní luxusní hotely Ritz-Carlton a St. Regis. Působí i v České republice.
Přečtěte si také: