Loňské tržby potravinářské firmy Podravka-Lagris dosáhly 905 milionů korun, což je meziroční zvýšení o pět procent. „Navzdory světové potravinové krizi jsme měli rekordní prodeje, které nám dávají dobré výchozí podmínky pro ambiciózní plán na letošní rok,“ uvedl generální ředitel Pavel Pichler. Na tržbách se kromě klíčových tuzemských prodejů značkových výrobků Podravka a Lagris podílely obchod se zemědělskými komoditami, výroba privátních značek pro obchodní řetězce či úspěšně se rozvíjející export produktů značky Lagris do zemí střední a východní Evropy. Největší podíl na tržbách měla tradičně kořenící směs Podravka z portfolia chorvatské mateřské firmy. Tahounem růstu byly i produkty značky Lagris, zejména rýže. Její celkový prodej meziročně stoupl o 12 procent, v druhém pololetí zaznamenaly vzestup také luštěniny.
BOX/GRAF
Výsledky Podravka-Lagris
Tržby firmy (v milionech korun)
2008*2007*2006
905*860*838
Pramen: Firma, obchodní rejstřík