Pouze 60 procent původně plánované plochy nákupních center se loni postavilo v Česku.
Z celkem 250 tisíc naplánovaných metrů čtverečních ve 14 centrech skutečně otevřelo devět nákupních center s celkovou plochou kolem 150 tisíc čtverečních metrů. Na rok 2009 pak developeři plánují postavit center ještě méně. Vyplývá to z výsledků statistik.
Celková plocha nákupních center loni v Česku přesáhla 1,9 milionu čtverečních metrů. Z hlediska plochy nákupních center na 1000 obyvatel se ale Česko řadí těsně pod unijní průměr. Zatímco v Unii připadalo v červenci 2008 na 1000 obyvatel 200 tisíc metrů čtverečních obchodních ploch, v Česku to je 186 tisíc. Na druhou stranu však Česko převyšuje hodnoty dalších zemí střední a východní Evropy. Například na Slovensku na 1000 obyvatel loni připadlo jen 137 tisíc metrů čtverečních maloobchodních center.