Mít fungující podnikání, které vám někdo postaví takříkajíc na klíč, zařídí k němu veškerou administrativu a nádavkem „dodá“ i personál zajišťující jeho každodenní provoz, takže vy sami se svému byznysu musíte věnovat jen pár hodin v týdnu? Něco takového zní až moc dobře na to, aby to byla pravda. A přesto je. Umějí to například v Bubblify, rozvíjející se české franšíze, za kterou stojí podnikatelé Andrea Fenn a Daniel Ryška.
Samozřejmě nutno podotknout, že to nedělají zadarmo. Chce-li si někdo od nich takto nechat vystavět vlastní prodejnu čím dál oblíbenějších perlivých čajů, takzvaných bubble tea, musí si do začátku připravit alespoň 3,5 milionu korun (v případě atraktivnějších lokalit v centru velkých měst i o dost víc). Odměnou mu ale jsou měsíčně až stotisícové výnosy, jak Fenn prozradila redakci Euro.cz letos v červnu.
Takovýchto poboček, respektive stánků stíhá Bubblify za jeden měsíc obvykle otevřít až šest. A i když se jedná o velice mladou, či snad lépe řečeno začínající společnost, už nyní jich v Česku mají asi padesát. Stejně tak na ně ale můžete narazit i na sousedním Slovensku, v Rumunsku, či dokonce v daleké Dubaji. A aby toho nebylo málo, přibral tuzemský řetězec pod svá křídla nyní ještě další provozovny – tři z nich se nacházejí v Ostravě, čtvrtá v již zmíněném Rumunku. Všechny přitom ještě do nedávna nesly označení TeaStar.
Průkopník na trhu s perlivými čaji
Vlastníkem ostravských poboček TeaStaru se Bubblify stalo poté, co úspěšně dokončilo akvizici této firmy, jež byla jednou z vůbec prvních, díky níž mohli čeští zákaznici chuť perlivých čajů okusit. Přesnou hodnotu transakce ani jedna ze stran neprozradila, má se však jednat řádově o miliony korun. Všechny ostravské prodejny, jež se nacházejí v tamních obchodních domech Avion Shopping Park, Forum Nová Karolína a OC Futurum, nově ponesou jméno Bubblify. To samé navíc platí i pro provozovnu situovanou v Rumunsku.
„Akvizice TeaStar je součástí širší expanzní strategie Bubblify, která si klade za cíl přinášet naše produkty, ale i investiční příležitost v podobě našich franšíz, zákazníkům a investorům po celé Evropě. Ostrava a její okolí, stejně tak jako Rumunsko, jsou klíčovým regionem, které nám umožní dále růst,“ nechal se slyšet Ryška.
Cílem jsou půlmiliardové tržby
Vedení Bubblify, které stejně jako například Trdlokafe spadá do skupiny Twiscafe Group, uvedlo, že prostřednictvím této nové transakce vzrostla jeho franšízová síť o 10 procent. Zároveň potvrdilo, že akvizice TeaStar je teprve první z řady plánovaných.
Pomocí skupování podobně zaměřených firem hodlají Ryška s Fenn dle vlastních slov proniknout do dalších regionů a zároveň minimalizovat působení konkurence. Již před časem si dali za cíl atakovat letos v tržbách hranici půl miliardy korun. Což s ohledem na rychlost, s jakou nové pobočky Bubblify přibývají, nemusí být nereálné – třebaže ještě vloni byly v tomto ohledu na „pouhých“ 76 milionech.