Česká vývojová společnost Virtuplex zaměřující se na využití virtuální a rozšířené reality v oblasti real estate, retailu a developmentu po čtyřech letech působení v tuzemsku expanduje na slovenský trh. Od úterý v Bratislavě otevírá unikátní VR laboratoř o velikosti 700 metrů čtverečních, ve které budou moci zákazníci tvořit své projekty z výše popsaných oborů. Zmíněný krok je odpovědí na rostoucí poptávku ze strany slovenských klientů.
„Expanze do další země, která se mohla uskutečnit i díky nárůstu množství zákazníků, byla součástí strategického plánu společnosti. Chtěli jsme jít naproti našim klientům, kteří působí nejen na slovenském trhu,“ přibližuje spoluzakladatel Virtuplexu Pavel Novák s tím, že už nyní ve firmě registrují pozitivní zpětnou vazbu ze strany tamních klientů. „Věříme tak, že naše rozhodnutí expandovat na Slovensko byla správná volba,“ dodává.
V zahraničí chce firma postupně navázat na znalosti i nabyté zkušenosti, jež získala za dobu svého působení v Česku, a zároveň slovenským zákazníkům ukázat, jak bohatý přínos může mít VR pro jejich byznys a podnikání.
„Virtuální realita pro mě představuje unikátní způsob, jak přiblížit zákazníkům zážitek z navrženého prostoru. Díky možnosti volného pohybu ve virtuálním dvojčeti budovy navnímá zákazník mnohem lépe kompozici jednotlivých místností, jejich velikost, použití materiálů i konečný design. Díky rozloze haly si navíc vše může prohlédnout ve velikosti 1:1,“ vysvětluje Martin Mihalec, obchodní ředitel slovenské pobočky Virtuplexu.
Dobře viditelné nedostatky
Mihalec je přesvědčen, že zásluhou reálné podoby lze snadněji odhalit možné nedostatky. Ty pak architekt doladí ještě předtím, než se přistoupí k samotné stavbě, v důsledku čehož klient ušetří čas i peníze, které by musel investovat do následných oprav. „Zároveň je virtuální realita skvělý nástroj pro prezentaci projektu investorům, budoucím nájemcům a dalším klíčovým hráčům,“ míní.
Nová hala na Slovensku bude o 100 metrů čtverečních větší než ta v pražských Horních Počernicích. To z ní dělá největší komerčně dostupný prostor pro volný pohyb ve VR na světě.
V pražském Virtuplexu vyzkoušeli virtuální realitu desítky klientů, a to zejména ti z oblasti real estate. Mnozí z nich se společností spolupracují i nadále, typicky třeba automobilka Škoda Auto, firma Procter & Gamble nebo developerské společnosti Penta Real Estate, YIT, Crestyl či Amadeus Real Estate, který s Virtuplexem realizoval redesign obchodních prostorů.
Vývojáři z Virtuplexu pak stojí také za oživením ikonických projektů, jakým je třeba obchodní dům Máj, rekonstrukce hotelu Intercontinental a revitalizace Masarykova nádraží. Na té se podílel i tým Studia Zaha Hadid Architects. Spolupráci s Virtuplexem navázala rovněž Slovenská spořitelna, která v kooperaci s výzkumnou agenturou IPSOS testovala vzhled budoucích poboček. Virtuální podobu získal také pavilon České republiky na EXPO 2020 v Dubaji a charitativní projekt prvního Domu Ronalda McDonalda v České republice.
Design nového VR prostoru navrhl vesmírný architekt Tomáš Rousek známý projektem Základny na Měsíci. Ten Virtuplexu prezentoval ve VR u příležitosti loňského ročníku vesmírného festivalu Czech Space Week, jehož byl partnerem.