Menu Zavřít

Vývozci si oblíbili online semináře. Agentura CzechTrade je nyní nabízí zdarma

Autor: CzechTrade

Účastní se ve vysokém počtu, víc se ptají a vydrží až do konce akce. Českým exportérům vyhovují vzdělávací webové semináře. Agentura CzechTrade je zdarma nabídla jako novou službu v reakci na omezení hromadných akcí v době koronaviru.

Agentura CzechTrade spustila v době pandemie zdarma novou
formu exportního vzdělávání, která zaznamenala u firem pozitivní odezvu. Jde o
online exportní semináře. Čeští podnikatelé se z pohodlí domova a za účasti
ředitelů zahraničních kanceláří agentury mohou formou internetové konference
dozvědět o možnosti vývozu do příslušné země, mohou také v reálném čase
pokládat otázky řečníkovi.

Jen v dubnu, kdy agentura tyto semináře spustila, se hned
prvních online akcí zúčastnilo několik stovek exportérů. Již se uskutečnily
mimo jiné online semináře se zaměřením na Německo, Kazachstán, Kyrgyzstán,
Skandinávii, Velkou Británii a Latinskou Ameriku. „Pro nás jsou tyto semináře
novou zkušeností a jsme moc rádi, že je podnikatelé vítají,“ uvedl generální
ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

O Německu se chystá v krátké době už třetí webinář

Semináře organizované oddělením exportního vzdělávání
CzechTrade se zaměřují především na představení regionu s důrazem na důsledky
pandemie covid-19 na místní ekonomiku, zhodnocení současného hospodářského
stavu, informace ohledně aktuálních možností exportu či praktickou ukázku
činnosti CzechTrade v regionu. Zaznívají ale také zkušenosti, tipy a rady
hostů, kteří patří mezi úspěšné exportéry. „Online přenosy mají maximální
kapacitu omezenou na 90 účastníků. Například o seminář o Německu byl zájem
takový, že jsme museli přidat další na toto téma. I ten druhý byl totiž během
několika málo dní kompletně zaplněný,“ podotýká Monika Dostálová, vedoucí
oddělení exportního vzdělávání CzechTrade.

Online akce jsou novou zkušeností i pro řečníky, kteří už
mají za sebou mnoho vystoupení. „Byla to nová výzva. Jsem zvyklý vystupovat
naživo, ale s vědomím toho, že mě poslouchá 90 lidí, které nevidím a nemohu s
nimi mít okamžitou interakci, bylo potřeba formát akce upravit,“ popisuje své
dojmy ředitel regionálního centra CzechTrade v Düsseldorfu Adam Jareš. Svou
prezentaci oživil rozhovorem s úspěšným exportérem do Německa nebo online
hlasováním účastníků. „V pořadí třetí seminář Obchodování s Německem
připravujeme na 27. května. Během krátké doby tak vyškolíme přes 250
podnikatelů,“ shrnuje Adam Jareš.

Víc dotazů než naživo

Živě vysílaný online seminář byl novinkou i pro Petra
Jurčíka, ředitele CzechTrade v Almaty, který přednášel pro 73 posluchačů o
Kazachstánu a Kyrgyzstánu. „Setkání je poměrně odlišné s ohledem na to, že
nevidím zpětnou vazbu účastníků. U klasických seminářů mohu ihned reagovat na
ohlasy v průběhu akce a prezentaci přizpůsobit,“ komentuje Petr Jurčík a
dodává: „Výhodou je, že se účastníci více ptají, i protože jsou v anonymitě.
Přednáška je tak konkrétnější. Právě to, že polovinu času semináře zabíraly
konkrétní dotazy, vidím jako velice přínosné. Naživo tolik dotazů nezaznívá,“
podotýká Jurčík.

Akce se u monitoru účastnil například Milan Slabý, obchodní
ředitel společnosti Topos, která je nejvýznamnějším českým výrobcem strojů pro
pekárny. „S panem Jurčíkem jsme se již několikrát setkali a nyní máme
připravenou expedici poměrně velké linky do Almaty, takže jsem se chtěl
dozvědět něco o současné situaci v zemi. I když dávám přednost osobnímu
kontaktu, i tento způsob semináře je zajímavý a oceňuji, že šetří čas a
náklady,“ uvedl Milan Slabý.

Další seminář přes internet byl o Latinské Americe se
zaměřením speciálně na Kolumbii. Také hlavní přednášející Pavel Eichner,
ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Kolumbii, přiznává, že podobnou
zkušenost s online přednáškou doposud neměl, rozhodně ne v takovém rozsahu.

„Posluchači vydrželi až do konce, což je skvělá zpětná vazba,“ říká Pavel Eichner. Online formát mu sice neumožnil vidět reakce účastníků, ale na druhou stranu mohl zapojit do programu nejen exportéra, se kterým dlouhodobě spolupracuje, ale i nákupčího přímo z regionu. „Vzhledem k vysoké účasti soudím, že online formát je pro účastníky pohodlnější a díky stávající situaci, touze po informacích i anonymitě se i více zapojovali a kladli velice zajímavé dotazy,“ hodnotí akci Pavel Eichner.

FIN25

PDF verze květnového čísla magazínu Český export a podnikání ke stažení

  • Našli jste v článku chybu?