Menu Zavřít

Výživný internet

29. 10. 2004
Autor: Euro.cz

Český Telecom, Eurotel

KL24

PRAHA (oh) – Dominantní operátor pevných linek, Český Telecom, vydělal za tři čtvrtletí letošního roku 4,5 miliardy korun čistého zisku. Nárůst v dvouciferných hodnotách zaznamenal Telecom i v tržbách, 46,5 miliardy korun je téměř o čtvrtinu lepší výsledek než za stejné období loňského roku. „Jsme rádi, že můžeme oznámit příznivou finanční výkonnost jak v segmentu pevných linek, tak mobilních technologií. Výsledků bylo navíc dosaženo v přetrvávajících nepříznivých regulatorních podmínkách, které vedly ke zvýšenému tlaku na naše tradiční zdroje výnosů, zejména hovorného a měsíčních poplatků,“ zhodnotil výsledky finanční ředitel Telecomu Juraj Šedivý. Do hospodaření Českého Telecomu se letos poprvé plně projevují výsledky jeho mobilní dcery, Eurotelu, který Telecom plně ovládl koncem loňského roku. Loňské třičtvrtěletní výsledky zahrnovaly poměrnou 51procentní konsolidaci Eurotelu.
Samotný Telecom rostl za prvních devět měsíců letošního roku především v datových službách a připojení na internet. „Podíl dat na celkových výnosech se nadále zvyšoval a částečně kompenzoval pokles výnosů z tradičních hlasových služeb,“ uvedl Šedivý. O více než 400 procent na 59 tisíc vzrostl počet ADSL zákazníků, přičemž tržby ze služby Internet Expres dosáhly 305 milionů korun. Zvýšil se rovněž počet ISDN přípojek na 493 tisíc. Přetrvává pokles výnosů z hovorného, kde Telecom vykázal propad o čtvrtinu na 7,7 miliardy korun, přičemž průměrný zákazník měsíčně provolal 266 minut, tedy o osm procent méně než loni. Firmě se podařilo snížením stavu zaměstnanců zvýšit ukazatel počtu linek na jednoho pracovníka na 371.
Stejně jako Telecom rostla dceřiná společnost Eurotel především v datových službách. Objem přenesených dat prostřednictvím technologie GPRS narostl o 1155 procent, a za data a připojení na internet Eurotel utržil téměř 600 milionů korun. Přestože celkový provoz v síti operátora vzrostl o tři procenta, výnosy z hovorného poklesly meziročně o osm procent na 8,8 miliardy korun. Průměrný zákazník operátora provolal měsíčně 86 minut a poslal 43 krátkých SMS zpráv, průměrný měsíční výnos na jednoho zákazníka, takzvaný ARPU index, poklesl z 551 korun na 506 korun.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).