Jedná se mimo jiné o Ocenění českých podnikatelek, Ocenění českých lídrů a Exportní cenu DHL pod záštitou agentury CzechTrade, dále dva kluby Helas New Encounters Club a Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club. V rozhovoru pro ročenku Top podnikatelky se zamýšlela především nad tím, co se v minulých letech změnilo v tuzemském podnikání, a také, jak se vyvíjela role žen v byznysu a ve společnosti obecně.
* > Tato publikace je do určité míry bilanční. Jak sama pro sebe hodnotíte uplynulé roky vy?
* > Projevilo se to nějak ve vašem podnikání?
* > Proč vlastně v roce 2008 vzniklo Ocenění českých podnikatelek?
* > Takže to byl ten impulz?
* > Kdybyste srovnala začátky s dneškem, v čem vidíte největší rozdíly?
* > A pokud jde o proměnu působení žen v byznysu, kde jsou podle vás největší odlišnosti?
* > Tvrdíte, že ve firmách, kde působí ženy, panuje normálnější prostředí. Proč to tak je?
* > Jak se v této souvislosti díváte na čas od času diskutované téma, kterým jsou kvóty?
* > Co se dá udělat pro to, aby žen podnikatelek bylo víc? A je vůbec potřeba něco dělat?
* > V minulosti jste poukázala na zajímavou věc. A sice na to, že ryze českých firem, které mají alespoň dvě stě milionů korun obratu, padesát a více zaměstnanců a také výhradně český kapitál, je u nás pouhých asi 1300. Čím to je? Považujete to za problém?
Asi jediné, co bych si přála, je, aby si stát svých podnikatelů a podnikatelek vážil. Někdy se obávám, že se vracíme zpět do doby, kdy podnikatel bylo pejorativní slovo.
O autorovi| Martin Zika • zika@mf.cz