Volkswagen
WolFsburg (FT) – Zapomeňte na dealery, vyražte do Wolfsburgu! Způsob, jak posílit věrnost značce, představila minulou středu přímo ve svém výrobním dolnosaském areálu největší evropská automobilka Volkswagen. Komplex zvaný Autostadt, který vznikl za dva roky nákladem 850 milionů marek, umožňuje přímý nákup vybraného modelu VW. Stačí zajít do některé ze dvou dvacetipodlažních věží ze skla a oceli. Každá z nich může pojmout až 400 vozů. Pokud by zákazníci váhali, mohou se porozhlédnout po pavilonech s dalšími výrobky mateřské firmy a jejích dcer. Jestliže se chtějí zdržet, mají možnost ubytovat se v pětihvězdičkovém hotelu, v úvahu připadá i večerní procházka u umělého jezera. Originální projekt by měl k radosti zemské vlády i spolkového kabinetu vytvořit 1100 pracovních míst.
Snaha oživit poptávku po automobilech přichází v době, kdy na německém trhu povážlivě klesá nejen prodej, ale i dodávky náhradních dílů Volkswagenu. Přitom není uspokojena poptávka po vozech s naftovým motorem. Představenstvo VW už vyvodilo důsledky a zahájilo personální rošády v managementu. Pozici musel vyklidit ředitel odpovědný za jakost Hans–Ulrich Sachs.