Menu Zavřít

Vznikl kodex poctivého podnikatele

29. 10. 2007
Autor: Euro.cz

Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) společně s nevládní organizací Iuridicum Remedium vytvořilo Kodex nediskriminujícího podnikatele, aby podnikatelé mohli vyjádřit svoji vůli k etickému přístupu ke spotřebiteli.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) společně s nevládní organizací Iuridicum Remedium vytvořilo Kodex nediskriminujícího podnikatele, aby podnikatelé mohli vyjádřit svoji vůli k etickému přístupu ke spotřebiteli.

V kodexu se podnikatel zavazuje nejen dodržovat platné zákony, ale chovat se ve vztahu ke spotřebitelům podle obecně chápaných principů slušného podnikání. Vyjádří tím také svou vůli a ochotu nepodílet se v rámci své podnikatelské činnosti na diskriminačních praktikách. „Ke kodexu se může přihlásit jakýkoliv podnikatel, který úspěšně projde testem v kurzu na internetu či na semináři a zaváže se respektovat obsah kodexu,“ říká koordinátorka projektu Jana Pospíšilová.

MM25_AI

„Poté podnikatel získá také samolepku, kterou může zveřejnit ve své provozovně či na internetových stránkách a která bude pozitivním signálem pro spotřebitele,“ dodává.

Kodex přináší tomu, kdo se k němu přihlásí, konkurenční výhodu před ostatními podnikateli. Seznam signatářů kodexu bude zveřejňován na portálu SOS. Ze zkušeností z poraden SOS je zřejmé, že se spotřebitelé s diskriminačním jednáním setkávají a nejsou to případy ojedinělé. Mezi nejčastější formy takového nepřijatelného chování patří účtování vyšších cen cizincům, účtování dvojích cen pro ženy a muže u vybraných typů služeb, odmítání podnikatelů poskytovat některé zboží a služby určitým skupinám obyvatelstva nebo odmítání pouštět rodiče do obchodu s kočárkem.

  • Našli jste v článku chybu?