Poslední dobou výrazně sílí požadavky široké podnikatelské veřejnosti na vytvoření centrálního zdroje obchodně firemních informací v jednotné a ucelené struktuře. Převážná většina firem již dnes jako nejběžnější zdroj informací k obchodním účelům používá internet.
Základním požadavkem přitom je vyhledat rychle a pohodlně přesnou informaci podle okamžitého požadavku. Hlavním úskalím současných systémů je ale nedostatečná možnost přesné specifikace produktů či služeb, obrovské soupisy často nepříliš relevantních výsledků a statický charakter databází umožňující pouze pasivní prezentaci dat. V případě nutnosti provedení korekce zadání musí uživatel začít celý proces hledání znovu. Vyhledávání požadovaných informací o firmách a jejich produktech či službách tímto způsobem opakovaných pokusů a omylů a nutnost pročítání velkého množství nálezů a webových stránek neumožňuje rychlou orientaci, porovnání a výběr optimálních výsledků. Je velmi časově náročné a dalo by se přirovnat k hledání jehly v kupce sena. Většina obchodních portálů má rovněž obsah omezený podle velikosti podniků, oborové či územní působnosti. Hospodářská komora ČR reaguje na výše zmíněný požadavek spuštěním systému Axis4info. Použitá technologická řešení a rozsáhlá funkcionalita umožňují poskytovat a získávat informace podle okamžitých potřeb uživatelů, a to ze všech ekonomických odvětví na jednom místě a v jednotné formě. Systém Axis4info je přínosný nejen pro velké podniky, jimž nabízí možnost pohodlně vyhledat optimální dodavatele, podrobně definovat a zobrazit v mapách celou organizační strukturu společnosti a také síť obchodních zastoupení. Malým podnikům a drobným živnostníkům umožňuje prezentovat se na internetu, i když nemají vlastní webové stránky. Přehled údajů o firmě v systému Axis4info (tzv. „detail firmy“) představuje plnohodnotnou webovou stránku, kterou si uživatel může velmi snadno upravovat a doplňovat. Celé uživatelské rozhraní i všechny údaje jsou kromě češtiny k dispozici také v angličtině, což umožní propojení Axis4info s informačními systémy jiných subjektů, jako jsou Eurochambers, World Trade Centers Association a další. To českým firmám napomůže při hledání zahraničních partnerů pro kooperaci, outsourcing a další formy spolupráce, což rozšíří exportní možnosti a zvýší objem mezinárodní obchodní výměny.