Poněkud mrazivou možnost získat lístek do kina zdarma nabízí americký startup PreShow. Uživateli stačí „jen“ vydržet 15 až 20 minut sledovat reklamy. Nemůže ale podvádět, protože aplikace sleduje pohyb jeho očí.
Za startupem PreShow stojí podnikatel Stacy Spikes, jeden ze zakladatelů společnosti MoviePass, která nabízí předplatné na lístky do kina. Tento byznysový plán nyní propojuje se svým novým projektem.
PreShow využívá pro svou aplikaci technologii sledování pohybu očí. Tím se zajistí stoprocentní pozornost uživatele pro cyklus reklam, který trvá 15 až 20 minut. Startup tím chce zaujmout zadavatele reklam, jejichž videa se na internetu často dají přeskočit nebo je uživatelé ignorují.
K přihlášení k aplikaci je potřeba technologie FaceID od společnosti Apple. Pokud chce uživatel získat lístek, musí udržet obličej v ořezu na obrazovce, navíc je sledovaný i pohyb jeho očí. Pokud je odvrátí od přístroje, rohy obrazovky zčervenají a obraz se zastaví. Znovu jej spustí až opětovné navázání očního kontaktu.
Aplikace v současnosti shání prostředky na rozjezd na crowdfundingové stránce Kickstarter. Její tvůrci nevylučují, že po svém spuštění bude fungovat na bázi měsíčního předplatného.
Princip aplikace podle kritiků připomíná film Mechanický pomeranč, konkrétně scény vynuceného sledování drastických scén v rámci „převýchovy“ násilníka Alexe, hlavní postavy snímku. Téma reklam, které si vynucují pozornost diváka, se objevilo také v seriálu BBC Černé zrcadlo v epizodě Patnáct milionů meritů.
Satelity místo billboardů: ruský startup chystá reklamní kampaně na noční obloze
Dále čtěte: