Inspirace z I. republikyNejlepší pomůckou k vyšším obratům je vzorná obsluha zákazníků. Jest to věc pro obchod nejprospěšnější. Mezi obchodníkem a člověkem, který se chce zboží pouze zbavit, je velký rozdíl. "Bosňáku", který prodává zboží zákazníkům dnes zde a zítra onde, nezáleží na tom, jaké zboží a v jaké kvalitě je zákazníkovi prodává.
Inspirace z I. republiky
Nejlepší pomůckou k vyšším obratům je vzorná obsluha zákazníků. Jest to věc pro obchod nejprospěšnější. Mezi obchodníkem a člověkem, který se chce zboží pouze zbavit, je velký rozdíl. „Bosňáku“, který prodává zboží zákazníkům dnes zde a zítra onde, nezáleží na tom, jaké zboží a v jaké kvalitě je zákazníkovi prodává. Jde mu hlavně o to, aby zboží prodal. Je mu úplně lhostejné, zdali kupující je spokojen či nikoliv. Naproti tomu pravý obchodník prodává zboží a přidává k němu dobrou obsluhu a službu. Takový obchodník nemůže ošidit zákazníka a jít dále, poněvadž prodává opět týmž zákazníkům. Nemůže tíži z lidí, kteří přijdou a koupí zboží jen jednou. Bohužel je dosud mnoho obchodníků, kteří jednají právě tak jako „bosňáci“. Je vyloučeno, aby rostl okruh jejich zákazníků, aby docilovali vyšších obratů a lepší budoucnosti.
U kolika druhů vašeho zboží můžete nabídnout zároveň s koupeným předmětem náhradní součástku, které bude v brzku třeba? Nenechávejte ji ležet ve skladě, zatím co zákazník v případě potřeby ji bude někde jinde třebas marně shánět! Takovou službou a pozorností se zvyšuje obrat a získávají se stálí zákazníci!
Dobrá nálada - základem úspěšného prodeje
Jak chcete dobře prodávat, vstoupíte-li do obchodu se špatnou náladou? Zákazník je citlivý a pozná ihned nechuť, která ho uráží a - je konec s vaším obchodem. Uvádíme návod, který vám přinese osobně i obchodně to nejlepší. Je to jednoduchý prostředek: 1. Vstávejte ráno o čtvrt hodiny dříve, než dosud. Obvykle chodíte na poslední minutu a máte sotva času pro snídani. Není divu, že přicházíte do práce rozmrzeni. 2. Choďte do práce pěšky. Užasnete, jak vám to prospěje. 3. Nechoďte večer příliš pozdě spát. Nezapomínejte na pár minut tělocviku před spánkem a hlavně ráno před snídaní. Pak budete přicházet do obchodu s největším optimizmem, který přenesete i na zákazníky. Tato „infekce“ bude znatelná i z pokladních útržků a z důvěry vašich představených. Budete každým rádi viděni, poněvadž budete silní a vyrovnaní a to je hlavní podmínkou úspěšné činnosti.
Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín