Zájem lidí o předvánoční nákupy prostřednictvím internetových obchodů loni opět stoupl.
U některých prodejců dokonce o čtvrtinu až třetinu ve srovnání s předloňským rokem či množstvím prodejů ve zbytku roku. Vyplývá to z vyjádření zástupců velkých internetových obchodů.
Obchod Kasa.cz loni zaznamenal v předvánočním období největší množství objednávek z celého roku. „Je patrný také meziroční nárůst objednaného zboží v období adventu. O Vánocích bylo vyřízeno o 25 procent více objednávek než ve stejném období v roce 2007 a obrat posílil o 11 procent,“ sdělila mediální zástupkyně obchodu Anna Hroudová.
„Ve srovnání se standardním průběhem roku je v předvánočním období zhruba od poloviny listopadu do Vánoc u obratu nárůst kolem 35 až 40 procent,“ řekl mluvčí internetového obchodu Vltava.cz Vítězslav Dohnal.
Nejžádanějším zbožím Vánoc byly podle Kasy.cz zcela nově meteostanice a robotické vysavače. „Standardně se i loni prodávala malá elektronika, jako jsou mobilní telefony, mp3 přehrávače a mininotebooky a notebooky. O loňských Vánocích lidé nakupovali hlavně LCD monitory, zájem byl ale také o parfémy a hodinky,“ uvedla Hroudová.