STYLOZOFIE Je možné, že patříte mezi ty české muže, kterým je nějaký styl úplně šumák. Je to vlastně vysoce pravděpodobné.
Čím to je? Stačí se podívat do krutě nestylových českých ulic a kanclů, tam je pádná odpověď.
Mužům při sousloví pánská móda obvykle naskakuje po těle ekzém. Nemusí to tak být. Jedním či dvěma módními částmi oděvu ukážete, že jste ve hře. To se vždycky hodí. Raději s nimi ale šetřete.
Styl je trošku něco jiného než móda.
Taky se hůř defi nuje. Říká se, že styl se dá naučit, ne však koupit. Naštěstí existují pravidla stylu a ta jsou tu přece od toho, aby se porušovala. Musíte je však pečlivě znát.
Autor tohoto sloupku předpokládá, že jeho čtenář patří mezi stylové outsidery, ale rád by to změnil – jinak by už dávno přeskočil jinam. Anebo je naopak stylově perfektně obeznámený a doufá, že si tu užije trochu jemných ironických narážek a sarkasmu. Spojení český muž a styl k tomu samo sebou krásně vybízí. Jako ponožky a sandály.
Nebo snad – vybízelo. V posledních letech to už tolik neplatí. Globální pánská stylová revoluce (sic) se dostává i k nám. Ani český muž, zvlášť je-li dnešním třicátníkem a mladším druhem, už nepodceňuje svoje vzezření. Dobře ví, že mu najde snazší cestu k oné blondýnce líně se protahující u baru. Nejspíš jej i vystřelí k lepším pracovním příležitostem. A navíc vyšle estetické signály do českých ulic, asi jako hezký dům, chic restaurace či umělecké dílo. Čímž výrazně ovlivní prostředí nás všech. To je už úplná metafyzika, že?
Vypadat dobře a elegantně se oblékat, to je nutnost, mít smysl života nikoli, říkal geniální buřič Oscar Wilde. To je samozřejmě jen další z jeho nekonečné sbírky vtipných i méně vtipných bonmotů. Ale taky důvod aspoň k malému zamyšlení.
Téma tohoto týdne Na čem při nákupu oblečení ušetřit a do čeho zainvestovat – a teď odmyslete marketingové balení – k tomu přímo vybízí, ne? l
O autorovi| TomÁŠ oTTA, trendolog