Internetový portál Yahoo bojuje o záchranu, proto se asi zbaví svých vysoce ziskových asijských aktiv. Informaci s odvoláním na agenturu AP přinesl deník New York Times.
Foto: Profimedia.cz
Internetový portál první generace, kdysi nejbohatší a nejpyšnější firma nové ekonomiky, se snaží zpomalit svůj pád. Představenstvo firmy se podle zdrojů deníku New York Times rozhoduje o prodeji svých podílů v čínském vyhledávači Alibaba a ve své stejnojmenné japonské pobočce.
Hodnota celé transakce by mohla dosáhnout sedmnáct miliard dolarů a mělo by se o ní rozhodnout v nejbližších hodinách a dnech.
Yahoo potřebuje mohutnou finanční injekci, která by oživila upadající základnu ve Spojených státech. Už několik let tam zastarávajícímu internetovému gigantu klesají reklamní příjmy a utíkají kvalitní zaměstnanci. I přesto, že nedokáže držet krok s hlavními současnými hvězdami internetu, patří se svou návštěvností 113 milionů uživatelů měsíčně stále k nejpopulárnějším portálům na světě. Návštěvnost se mu však nedaří přetavit v peníze a inovace, které by mu přinesly záruku dlouhodobého růstu.