Menu Zavřít

Z Boleslavi do Bratislavy? Odbory Škoda Auto se obávají přesunu výroby nového SUV Kamiq

20. 2. 2020
Autor: čtk

Odbory mladoboleslavské automobilky se obávají přesunu části výroby dalšího modelu, tentokrát má jít podle nich o nové malé SUV Kamiq. Část jeho výroby by se mohla přesunout z Mladé Boleslavi do výrobního závodu v Bratislavě, uvedl dnes týdeník Škodovácký odborář. Spekuluje se také o přesunu výroby modelů Fabia a Superb.

Vedení koncernu Volkswagen již dříve potvrdilo, že v Bratislavě se bude vyrábět také část modelů Karoq, který se vyrábí v Mladé Boleslavi a v Kvasinách na Rychnovsku. "Trápí mě diskuse o budoucnosti našich modelů. Dozvěděli jsme se z Bratislavy, že tam má jít kromě části výroby modelu Karoq také část výroby modelu Kamiq. V té době jsem si říkal, že se o tom nic neví, ale nyní se dozvídáme, že se na tom pracuje," řekl odborový předák Jaroslav Povšík.

Škoda si zahrává s budoucností pracovních míst, tvrdí odbory

Firma si podle odborů "zahrává s budoucností pracovních míst, ziskovostí firmy a tím tvorbou bonusů a dalších složek odměňování zaměstnanců."

Povšík pro týdeník uvedl, že hrozbu přesunu části výroby některých modelů mohou odbory zohlednit v nynějším kolektivním vyjednávání. "Jestli o těchto věcech budete diskutovat bez nás, tak zapomeňte na flexikonta a naši další flexibilitu. Nikde na jiných lokalitách by se o tom nerozhodovalo bez zaměstnanců a odborů," uvedl Povšík.

Připomněl, že podobně se řešila situace při spekulacích o přesunu výroby modelu Superb. "Takový veletoč jsme zažili se Superbem, a jestli v tom chcete pokračovat, tak už žádná solidarita s představenstvem nebude, propojíme to na kolektivní vyjednávání a bude to tady hořet!," řekl Povšík.

Spekulace o přesunu části výroby modelu Kamiq souvisí podle odborů s přípravou nové generace modelu Fabia, zvažuje se totiž, že se bude vyrábět stále i ve variantě kombi, kterou chtěl koncern s příchodem nové generace zrušit a zachovat pouze hatchback.

Odbory se kvůli přesunu výroby některých modelů obávají o pracovní místa. "Zajímá nás, co tedy bude s firmou Škoda a budoucností pracovních míst, když odsunete část výroby modelu Karoq, následníka modelu Superb a možná i část produkce vozu Kamiq. Zajímá nás, co nastane, když tady poklesne výroba," řekl Povšík.

Člen představenstva Škody Auto Dieter Seemann podle týdeníku uvedl, že cílem firmy je plná zaměstnanost a každoročně lepší finanční výsledek. "Vždy budeme pracovat jen na takových na scénářích, které zajistí lepší výsledky po všech stránkách," řekl Seemann.

bitcoin_skoleni

Škoda Auto
Automobilka loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 tisíc zaměstnanců, z toho v Česku téměř 34 tisíc lidí.

  • Našli jste v článku chybu?