PRAHA (maš) - Nejlepší investiční možnosti pro evropské maloobchodní společnosti nabízí sedm zemí ze střední a východní Evropy a Asie. Tvrdí to čtvrté vydání studie maloobchodu a trhu spotřebního zboží společnosti PricewaterhouseCoopers. To zaujme i svým názvem „Z Pekingu do Budapešti: Vítězné značky, vítězné formáty”.
Studie uvádí, že Čína, Indie, Vietnam a Turecko zůstávají -podobně jako v loňském roce - nejdůležitějšími cíli investorů. Nově se k nim řadí Rusko, Rumunsko a Bulharsko. Uplatnit se na těchto tranzitivních trzích je velice složité. Úspěšné mohou být pouze ty společnosti, které přijdou s novými produkty a formáty odrážejícími rychle se měnící přání zákazníků v těchto státech.
„Přijetí politiky expanze na jednom nebo více trzích s rostoucím potenciálem je pro evropské maloobchodní společnosti strategickou nutností,” říká Jacques-Etienne de T’Serclaes, vedoucí globální skupiny pro maloobchod a spotřební zboží společnosti PricewaterhouseCoopers. „Aby uspěly na tranzitivních trzích a využily příležitosti, které před nimi leží, musejí vzít v úvahu specifické podmínky těchto trhů,“ upozorňuje.
Do studie bylo zahrnuto dvacet zemí s nejvyšším tržním potenciálem.