„Pokud se dohodneme, mohly by být první charterové lety odbaveny z Plzně už příští sezonu,“ řekl ředitel letiště Lubomír Hrudička. Provozovatel už připravuje podklady, které si vyžádal Úřad pro civilní letectví tak, aby do Plzně mohly létat dvoumotorové turbovrtulové letouny typu ATR určené pro kratší regionální tratě.
Přitom ještě před třemi lety to vypadalo na letišti v těsném sousedství dálnice D5 na zavření. Firma PlaneStation Pilsen měla existenční potíže, a navíc se začala soudit s ministerstvem obrany, které areál dodnes vlastní. Teď ale spor s armádou spěje k dohodě a ve hře je i převod letiště na Plzeňský kraj, který má o jeho zisk dlouhodobě zájem. Plzeňské letiště je už dnes největší v kraji, přistávat a vzlétat tam může jakýkoliv let z Česka i EU. Potenciál letiště je však mnohem větší, a to nejen u přepravy pasažérů, ale i nákladu. Přímo u letiště se nachází jeden z nevyužitých brownfieldů na Plzeňsku, a k letištní ploše dokonce vede železnice z plzeňského hlavního nádraží.
Bývalé vojenské letiště v Líních u Plzně opustila armáda v roce 1997, znovu ho zprovoznila v roce 2000 společnost PlaneStation Pilsen. Letiště kromě civilních letů využívá i plzeňský aeroklub a letecká záchranná služba. •