Bez marketingu a obchodního oddělení, přesto loňský rok zakončilo s dvakrát větším týmem a obratem rostoucím na desítky milionů korun. A aby česko-americké vývojářské studio Prague Labs rostlo i nadále, rozhodlo se své schopnosti ukázat pod novou značkou Iguana (anglický název pro leguána). Rebranding má dle společnosti symbolizovat flexibilitu a rozmanitost.
„Už dříve jsme se na projektech podíleli větší měrou než pouze jako vývojářské studio. Od začátku chceme být pro svoje klienty parťáky, kteří jen neplní zadání, ale pomáhají celý nápad posouvat ještě o další úroveň výš. Současně si stojíme za tím, že dokážeme realizovat prakticky jakýkoli nápad,“ přiblížil pro Euro.cz jako jedno z prvních médií šéf společnosti Paul Tesar, jenž aktuálně pobývá na Floridě.
Za zásadní Tesar považuje, že se jeho lidé neúčastní jen dílčích částí produktu, ale dokáží jej vymyslet od A do Z, což má být zároveň jeden z důvodů, proč v Iguaně umí pomoci nejednomu zakladateli startupu. „Díky nám totiž nebude muset obtížně stavět vývojový tým a hledat jeho nastavení. Navíc mu nabídneme sehraný a zkušený kolektiv. Svoji myšlenku či nápad tak může realizovat podstatně rychleji a s vyšší efektivitou,“ dodal s tím, že již nyní má společnost polovinu všech příjmů ze zahraničí.
Mezi její zákazníky patří třeba americká firma Boatsetter či španělský Smart Charter. Kromě toho její služby využil například zprostředkovatel pronájmu karavanů Campiri, Nestlé, E.on, webexpo nebo projekt Českých drah JLV.
Laboratoř a oblíbený leguán
Jedním z důvodů pro změnu názvu byla plánovaná expanze do Miami, kdy se původní značka Prague Labs nezdála být zcela vhodná. Leguán byl do názvu naopak zvolen takticky, protože se mezi místními běžně vyskytuje a má u nich velkou oblibu. Roli hrál i fakt, že označení ,labs‘ v potenciálních zákaznících vzbuzovalo nesprávné očekávání.
„Jako Prague Labs jsme dostávali spoustu žádostí o laboratorní rozbor krve a někdy i dalších lidských vzorků. Stejně nám lidé volali ohledně výsledků rozborů, které si nechali udělat jinde. Z dnešního pohledu jsme se navíc trochu nevhodně stylizovali do role vědců, a tak nebylo divu, že si nás někteří lidé pletli nejen s odběrovým místem, ale také s chemickou laboratoří,“ vzpomněl COO Martin Pultzner, jenž věří, že jim nový branding pomůže v dosažení jejich vize a cílů.
Iguana osobě tvrdí, že je inkubátorem nápadů, který se v otázce tvorby marketplace a jiných SaaS řešení soustředí nejen na startupy, ale i rozběhlé firmy. Nyní chce své zkušenosti nabídnout širšímu spektru zákazníků, zároveň si klade za cíl měnit standardy. To jinými slovy znamená, že má ambice stavět startupy prakticky na klíč, díky čemuž do vývoje přinese vyšší efektivitu, celý proces budování výrazně urychlí a odbourá počáteční bolesti ohledně stavby interního týmu.
Čtyři měsíce trvajícím rebrandingem v hodnotě vyšší než 150 tisíc, jenž byl kompletně veden vlastním týmem, si Iguana chtěla mimo jiné dokázat, že se její vlastní zkušený tým dokáže postarat nejen o technickou stránku, ale i o kompletní design. Jako součást stále se rozrůstajícího startupového ekosystému v Praze hodlá rovněž udávat trendy moderních vývojových studií v Česku.