Stejně jako loni a předloni vyrazí i letos do proslulé čtyřiadvacetihodinovky z prvního místa hybridní prototyp Toyota. Naopak slovenský tým ARC Bratislava se kvalifikací Le Mans protrápil a jezdil na chvostu.
“Vlastně jsem tak trochu doufal, že ještě zlepším svůj rekord z roku 2017, ale trochu mi chybělo,” přemítal v boxech japonský pilot Kamui Kobayashi, který vyhrál letošní kvalifikaci s časem 3:15,497. “Před dvěma lety byl stav tratě i provoz perfektní,” vzpomínal na svůj rekord, kdy byl ještě o sedm desetin vteřiny rychlejší.
I když kvalifikaci letošní čtyřiadvacetihodinovky Le Mans nakonec podle očekávání opanovaly oba tovární prototypy Toyota TS 050, “placáky” soukromých týmů dosahovaly mnohem lepších časů než loni. Vozy LMP1 ruské stáje SMP a švýcarských Rebellion zaostaly za nejlepším výsledkem Kobayashiho pouze o 0,67, respektive 0,91 vteřiny.
Největší boje se však stejně jako loni odehrávaly v kategorii GTE Pro, kde mezi sebou soupeří především tovární vozy kategorie GT (Gran Turismo). O vítězství se nejdřív přetahovaly týmy Porsche, Corvette a Ford, během závěrečné třetí kvalifikace ale zdaleka nejlepší čas zajel kanárkově zelený Aston Martin Vantage AMR.
Slovenská stáj ARC Bratislava, která se do Le Mans probojovala podruhé v historii, se se svým žlutým prototypem v kategorii LMP2 trápila. Jezdila zhruba o devět vteřin pomaleji než nejrychlejší monoposty LMP2 a ve třídě obsadila předposlední místo.
Už během prvního tréninku přišlo startovní pole 87. ročníku Le Mans o jeden vůz. Po nehodě na dlouhé rovince Hunaudiéres odstoupilo Porsche 911 RSR #99 týmu Dempsey-Proton Racing (kategorie GTE Am). Do legendárního čtyřiadvacetihodinového závodu tak v sobotu v 15.00 odstartuje 61 speciálů.
Vítězové kvalifikace Le Mans 2019 |
---|
LMP1 + absolutní vítěz: Toyota TS050 #7 (Jose Maria Lopez, Kamui Kobayashi, Mike Conway) LMP2: Graff Oreca #39 (Jonathan Hirschi, Vincent Capillaire, Tristan Gommendy) GTE Pro: Aston Martin Vantage AMR #95 (Nicki Thiim, Marco Sörensen, Darren Turner) GTE Am: Porsche 911 RSR #88 (Satoshi Hoshino, Girgio Roda, Matteo Cairoli) |