Menu Zavřít

Z původního českého startupu firmou mezinárodního významu. Menšíkovo DoDo se transformuje v DoDo Group

2. 12. 2021
Autor: DoDo Group
  • Česká kurýrní společnost DoDo mění svoji strukturu. Stává se z ní DoDo Group

  • Změna firemní struktury má reflektovat rozšiřující se pole její působnosti na zahraničních trzích

  • V čele skupiny bude stát dosavadní šéf firmy Michal Menšík. Provozní operace bude mít na starosti jeho dlouholetý ,parťák‘ Martin Marek


Nechybělo mnoho a tuzemská kurýrní služba DoDo, za kterou stojí podnikatel Michal Menšík, nemusela už dávno existovat. Bylo jaro 2017, firma byla na trhu sotva dva roky, finančně na tom nebyla nejlépe a její tehdejší vlastník, investiční skupina KKCG Karla Komárka, se jí chystala prodat, nebo ji rovnou zavřít.

Naštěstí se ale nakonec vše v dobré obrátilo. DoDo bylo odkoupeno společností Inveo, která z něj v následujících letech udělala jednu z nejrychleji rostoucích firem specializujících se na takzvanou logistiku poslední míle, jaké v tuzemsku působí. A vlastně nejen u nás, ale v rámci celé střední Evropy.

V roce 2020 utržila Menšíkova společnost půl miliardy korun, letos by to měl být dvojnásobek. Ve svých řadách eviduje přibližně dva tisíce kurýrů a disponuje flotilou, která čítá nějakých osm set automobilů. Kromě České republiky je aktivní též na sousedním Slovensku, v Polsku, Maďarsku či Bulharsku. V rámci dalšího kola své expanze pak zamíří do Rakouska a Německa.

Menšíkovo DoDo jezdí i po Balatonu. Jachtařům rozváží jídlo na ekologických vodních skútrech
Přečtěte si také:

Menšíkovo DoDo jezdí i po Balatonu. Jachtařům rozváží jídlo na ekologických vodních skútrech

Není proto divu, že se vedení společnosti odhodlalo v kontextu nedávných i blížících se událostí k jednomu poměrně zásadnímu kroku – totiž ke změně její struktury jako takové. Nově se z ní stává DoDo Group.

„Český trh pro nás vždy bude atraktivní, a hlavně mimořádnou výzvou, protože je i oproti západní konkurenci nesmírně vyspělý a dává prostor zkoušet nové věci a neustále posouvat zákaznickou zkušenost,“ řekl na úvod Menšík. „Zároveň ale dozrál čas plně se vrhnout také do zahraniční expanze, čemuž musíme přizpůsobit i naši organizační strukturu. Vznik DoDo Group nám umožní dále rozvíjet služby na domácím trhu, ale zároveň se naplno a cílevědomě věnovat právě i expanzi na klíčové trhy,” vysvětlil pozadí změny.

Duo M+M povede společnost i nadále

Bude to právě Menšík, kdo stane v čele celé skupiny. Pozici COO bude vykonávat jeho dlouholetý kolega Martin Marek. Ten si zároveň přechodně vezme na starost roli šéfa pro český a slovenský trh.

„Těší mě, kam až se nám podařilo vypracovat, a zároveň jsem si jist, že to je jen začátek,“ nechal se slyšet Marek. „S čím dál větší škálou a komplexitou bude ještě důležitější se neustále držet na technologické špičce a inovovat, abychom dokázali být maximálně efektivní a dále do logistiky přinášeli tolik potřebnou udržitelnost. Budeme proto dále vylepšovat naši vlastní logistickou platformu, rozvíjet projekt zónové logistiky a dále pracovat s naším franšízovým modelem, který má po pilotním provozu výborné výsledky,” dodal.

Kurýrem na vlastní kůži povinně jednou do roka

České DoDo působí na trhu od roku 2015. Původně se specializovalo na takzvané služby osobního asistenta, v jejichž rámci vyzvedávalo a doručovalo zboží přímo koncovým zákazníkům. Posléze se ale začalo zaměřovat spíše na sektor B2B – uzavřelo partnerství například s firmami Tesco, Alza, Rohlík či KFC. Na území České republiky je Menšíkova společnost aktivní v bezmála čtyřiceti městech.

Firma ročně splní v průměru více než pět milionů objednávek, na jejich doručení přitom má zásluhu každý jednotlivý zaměstnanec, který je její součástí. A to doslova. „Každý si musí jít jednou za rok na jeden den práci kurýra vyzkoušet – ať je to účetní, datový analytik, nebo kdokoli jiný,“ řekl Menšík v nedávném rozhovoru pro sesterský web Lupa.cz. „Mimochodem – lidé z vývoje to úplně milují. Vyzkoušejí si něco fyzického, vyčistí si hlavu a zároveň si hmatatelně zkusí, v čem jejich technologie pomáhá. Umějí si to pak lépe představit a samozřejmě je to pro ně i přirozená cesta motivace.“

Chybu v doručení zákazník vždy vnímá jako selhání e-shopu, říká šéf kurýrní služby DoDo a startupový investor Michal Menšík
Přečtěte si také:

Chybu v doručení zákazník vždy vnímá jako selhání e-shopu, říká šéf kurýrní služby DoDo a startupový investor Michal Menšík

Pochopitelně také on sám musel obléct firemní uniformu a vydat se do ulic českých měst: „Kolegové mi to trochu ,osolili‘ a přidělili mi největší auto, které máme. Nebyla to úplně sranda, nebyl jsem třeba zvyklý jezdit jen podle zrcátek (smích). Byla to dobrá zkušenost, hned jsem viděl některé věci, které v procesu drhly. Vyzkoušel jsem si i takzvané rychlé ježdění, rozvážku jídla, kde nemáte předem plánovanou trasu, ale jezdíte paprskovitě každých 20 nebo 30 minut. Bylo to hodně zajímavé.“

Ostatně i proto si svých ,lidí v terénu‘ nesmírně váží a smeká před nimi. „Upřímně, dělat kurýra, který doručuje nákupy, je fakt těžká práce. Ono se to nezdá, ale každý den někam vynesete 300 nebo 400 kg. Klobouk dolů před lidmi, kteří to dělají dnes a denně,“ doplnil Menšík.

MM25_AI

TIP: Michal Menšík, Martin Marek (DoDo): V Česku chceme vozit i nábytek. Velký rozhovor na Lupa.cz

  • Našli jste v článku chybu?