První objednávku obdržel před sedmi lety, dnes svým zákazníkům online prodejce potravin Rohlík doručuje i více než milion položek denně. A nejen v tuzemsku. Na rostoucí poptávku chce společnost, jejíž obrat letos přesáhl částku 300 milionů eur, reagovat další expanzí do zahraničí. K maďarským, rakouským a německým zákazníkům se v roce 2022 přidají i ti z Itálie, Rumunska a Španělska.
„Tohle vše přichází na základě impozantního růstu ve všech stávajících zemích, příkladem může být Mnichov, kde jsme nedávno v rekordním čase překonali hranici jednoho tisíce objednávek denně,“ uvádí zakladatel Rohlík Group Tomáš Čupr a dodává, že vysoce kvalitní domácí i světové značky a doručení kompletního sortimentu pod tři hodiny je přesně to, co rodiny potřebují. A vysoké frekvence nákupů a hodnoty objednávek to jasně dokládají.
Po stopách COOPu
Na zahraniční trhy vstoupí společnost pod názvem Sezamo, pro Česko, Maďarsko, Rakousko a Německo pak zůstanou značky Rohlík, Kifli, Gurkerl, respektive Knuspr. V Rumunsku bude online obchod s potravinami již od prvního dne schopný doručit zhruba osm tisíc různých položek, a to do dvou hodin od objednání, italští zákazníci si na stejný počet položek počkají maximálně o hodinu déle. Kromě regionálních produktů a mezinárodních značek budou součástí sortimentu také privátní značky společnosti Rohlík.
Podle tiskové zprávy internetového prodejce vstoupí do čela italské pobočky Andrea Colombo, který posledních pět let strávil zakládáním supermarketu COOP Lombardia, nového úspěšného formátu společnosti COOP, jež je s 18procentním podílem na trhu jedním z italských lídrů v oblasti maloobchodu. Pomocí Sezamo chce italské zákazníky přilákat k jinému a lepšímu nakupování.
„Rychlost doručení, kompletní sortiment vysoce kvalitních potravin obohacený o typické místní speciality spolu s neúnavnou dokonalostí v provedení, která je podpořena skutečným zápalem pro udržitelnost, tvoří dokonalé ingredience. Ty nám umožňují odlišit se od konkurence,“ přibližuje Colombo s tím, že globální motto společností Rohlík a Sezamo „Eat well, live well“ (jez dobře, žij dobře), dokonale zapadá do italského životního stylu.
Nábor v mezinárodním měřítku
S novými zahraničními sklady o rozlohách několika tisíc metrů čtverečních samozřejmě souvisí i rostoucí počet pracovních míst, které společnost momentálně nabízí celkem v sedmi zemích. „Dalším bodem na seznamu je nábor a školení, které zajistí, aby všichni naši zaměstnanci pochopili, jak zásadní je vášeň pro služby zákazníkům pro naši vizi Evropy, která se dobře stravuje a žije,“ říká Michael Kaiser, komerční ředitel pobočky v Rumunsku.
O chystající se expanzi společnosti Rohlík informoval její majitel Tomáš Čupr už koncem března na svém twitterovém účtu. Reagoval tak na příchod italského online tržiště s potravinami Everli, které do Česka zamířilo v první polovině letošního roku. V červnu pak český online prodejce spojil síly se společností CP4U, která na tuzemský trh uvedla své první sdílené výdejní boxy, a stal se tak jedním z prvních velkých hráčů, kteří služeb pražské firmy využili.
Kromě expanze v rámci evropského trhu očekává společnost v roce 2022 rozšíření své působnosti v rámci zemí, ve kterých v současnosti působí: Knuspr.de se do dvou let rozroste do Frankfurtu, Hamburku, Kolína nad Rýnem, Essenu, Hannoveru, Stuttgartu, Lipska a dalších měst. Rohlík.cz zrychlí doručení nákupu do 60 minut od objednání, k čemuž pomůže čtvrtý, plně automatizovaný sklad, který bude otevřen v Chrášťanech u Prahy.