Menu Zavřít

Za milion a půl

29. 10. 2003
Autor: Euro.cz

Top auta podle E8

Každý měsíc vybíráme nejlepší automobily v dané cenové kategorii

Druhá tvář
BMW 530d

Christopher Bangle designem sedmičkové řady bavorských limuzín pobouřil spoustu konzervativních příznivců značky. Buď si zvykli, nebo šli ke konkurenci. Pětková řada nese stejné stylistické prvky, ale působí přece jen o poznání sportovnějším dojmem, takže možná někoho z „odpadlíků“ přitáhne zpět. Ve spojení s šestiválcovým třílitrovým turbodieselem je navíc téměř dokonalá. Vznětové motory se automobilce BMW dařily vždycky a postupem času je vypracovala do neuvěřitelné tichosti a pružnosti. Zjednodušila navíc ovládání palubního počítače systémem iDrive, který byl v pořadí stížností u „sedmičky“ na druhém místě, a přidala technickou chuťovku: aktivní řízení (za příplatek 43 tisíc Kč). Se zvyšující se rychlostí vozu roste počet otáček mezi krajními polohami volantu - čili lepší ovladatelnost jak při razantní jízdě, tak během parkování. Auto navíc sleduje za řidiče i takové údaje, jako je tlak v pneumatikách…
Základní cena: 1 392 000 Kč

Nízká dráha letu
Opel Speedster 2.0 Turbo
Když má auto vážit méně než tunu, musíte oželet nějaké ty detaily. Třeba klimatizaci. U speedsteru to rozhodně nevadí, protože jakmile chcete větrat, sundáte plátěnou střechu. Víc než milovníkům pohodlných kabrioletů tento vůz vyhovuje těm, co si oblíbili řezané zatáčky a kouř od pneumatik. A tvrdý podvozek a brutální brzdy (dokonce s „nadváhovým“ ABS). Některé automobily fascinují spotřebou, u jiných záleží na tom, jak rychle se ručička tachometru vyšplhá na stokilometrovou rychlost. Opel Speedster ujede na pětatřicetilitrovou nádrž sotva tři sta kilometrů, na stopadesátce je ale za zhruba dvanáct vteřin a ještě mu do maximálky chybí asi stovka. Na sešlápnutí plynového pedálu reaguje ve všech rychlostech, protože dvě stě koní se prostě někde musí projevit. Přitom vypadá jako hračka. Jen je otázkou, proč se dveře nejnižšího z opelů vlastně otvírají, když se dají tak krásně přeskakovat.
Základní cena: 1 399 900 Kč

Nechuť k silnici
Nissan Patrol GR 3.0 Di Elegance
Někdo tvrdí, že správný off-road na silnici nepatří. Nissanu Patrol se tam ani nechce. Tak bravurně zvládá všemožné terénní překážky, až má řidič pocit, že by se pětimetrový obr při kontaktu s asfaltem urazil. Třílitrový turbodiesel tlačí automobil se zarputilou silou kupředu a ani průměrně hluboký potok nebo strom přes cestu jej z tempa nevyvede. Pětistupňové převodovce v nesnázích vydatně pomáhá redukce a mohutné pneumatiky nemají s bahnem potíže. S bezmála stolitrovou nádrží plnou nafty je možné objet slušný kus polností či lesů, a k tomu ještě se šesti spolucestujícími. Z výšin sedadel patrolu si tak alespoň vychutnají dokonalý výhled. Na pevné vozovce ze sebe vytáhne stošedesátikilometrovou rychlost za hodinu a akcelerace na stovku za něco málo přes patnáct vteřin rovněž není propadákem, ale přeci jen - správný off-road asi opravdu na silnici nepatří.
Základní cena: 1 394 000 Kč

MM25_AI

Po čtyřech
Subaru Impreza WRX STi
Málokdy mají tři písmena STi takovou váhu. Subaru Tecnica International znamená pro fanoušky motoristického sportu asi tolik jako třicetiletá Laphroaig plněná v listopadu 1997 pro milovníky jednosladových whisky. Impreza, která má pouze o pětatřicet koní méně než rallyový speciál, je bláznivě rychlá a výborně ovladatelná. Nesmí ale překvapit hodně silný zátah turba, které dvoulitrovému motoru dodá elán nad hranicí tří tisíc otáček za minutu. Naopak pohon všech čtyř kol řidiče vytáhne z lecjakého problému, pokud se do zatáčky vřítí příliš rychle. Díky skořepinovým sedačkám se zase jezdec ze svého místa nepohne ani o palec. Čtyřdveřový sedan s přívodem vzduchu k turbodmychadlu, širokým spoilerem vzadu a zlatými koly si rozhodně s ničím nespletete. A to ani nemusíte v reálu zažít následující čísla: 265 koní, 244 km/h a 100 km/h za 5,5 vteřiny.
Základní cena: 1 328 000 Kč

  • Našli jste v článku chybu?