Menu Zavřít

Za tři roky se rozrostou o třetinu

8. 2. 2008
Autor: Euro.cz

Nákupní centra

Počet nákupních center by se měl v České republice v následujících třech letech zvýšit až o třetinu. Nyní v českých městech funguje zhruba 230 nákupních center různých velikostí, z nichž osm desítek lze zařadit do kategorie velkých nákupních komplexů. Vyplývá to z analýzy společnosti Incoma Research.

„Posilovat budou všechny typy center,“ tvrdí Tomáš Drtina z Incoma Research. Dodává, že přibývat budou jak velké shopping mally, tak především méně rozlehlá nákupní centra na okrajích menších měst, takzvané retail parky. Například rakouská společnost Immoeast hodlá v Česku provozovat několik desítek menších nákupních center Stop Shop, která mají vyrůst poblíž již existujících hypermarketů, supermarketů a diskontních prodejen. Stavba prvního centra Stop Shop byla loni zahájena u Uherského Hradiště a letos přijdou na řadu Hranice, Příbram, Rakovník, Žatec, Krnov či Ústí nad Orlicí.

MM25_AI

Velká nákupní centra by již neměla být stavěna na okrajích lidnatých měst, protože tyto lokality jsou obsazeny. Developeři se proto více zaměří na centrální oblasti měst. Například v Praze je dle odborníků prostor pro nová nákupní centra na Chodově či v oblasti Pankráce.

Již dnes se ale některá nákupní centra kvůli rostoucí konkurenci, špatnému umístění či skladbě obchodů potýkají s nízkým počtem návštěvníků. Podle Drtiny sehraje důležitou roli to, zda méně úspěšná centra mají dlouhodobého investora, který projekt podrží a bude se snažit zatraktivnit nabídku obchodů.

  • Našli jste v článku chybu?