Největší světový internetový prodejce Amazon rozšiřuje vlastní doručovatelskou síť. Na americkém letišti ve státě Kentucky postaví cargo hub (logistické centrum pro třídění a další distribuci zásilek) za 1,5 miliardy dolarů (37,5 miliardy korun), kde vytvoří až 2700 nových pracovních míst.
Nejnovější oznámení Amazonu potvrzuje jeho strategii zmenšit svou závislost na dodavatelských společnostech. V loňském roce společnost oznámila, že si pronajme čtyřicet přepravních letadel, z nichž provozuje zatím šestnáct.
Podívejte se na leteckou flotilu Amazonu:
Nový cargo hub v Kentucky se bude rozkládat na dvou milionech metech čtverečních, pojme více než sto letadel a po svém otevření by měl omezit roli velkých dopravců UPS a FedEx na doručování zásilek. K současným deseti tisícům zaměstnanců ve státě by mělo přibýt dalších 2000 až 2700.
Amazon v současné chvíli využívá služby více než třiceti přepravců, toto číslo chce však postupně snižovat a o dodávky balíků se postará sám. Slibuje si od toho snížení nákladů a zároveň i rychlejší a spolehlivější systém doručování.
Plán na výstavbu hubu se dočkal kladného přijetí i v samotném státu. „Kentucky je ideální lokací. Nabízí prověřenou pracovní sílu a doručovací a logistické služby jsou páteří našeho vztahu s Amazonem už téměř dvacet let,“ vyjmenovává guvernér Kentucky Matt Bevin. „Z nového projektu bude těžit jak firma, tak náš stát a jsme opravdu vděční za jeho budoucí dopad na ekonomiku a pracovní místa.“
S Amazonem začalo spolupracovat ČVUT. Čtěte více:
ČVUT spolupracuje s Amazonem na vývoji bota
Amazon plánuje v příštích měsících masivní expanzi. V lednu oznámil, že do poloviny příštího roku vytvoří jen ve Spojených státech 100 tisíc nových pracovních míst a chystá vybudovat sklady ve státech Texas, Maryland a Colorado.
Podle Wall Street Journal je cílem Amazonu nejen vytvoření vlastního doručovacího systému, ale také zprostředkování pro jiné velké prodejce, jako je například Walmart nebo Target. Magazín Forbes ale uskutečnitelnost takového záměru zpochybňuje. Zmiňované společnosti totiž vnímají Amazon jako velkého konkurenta a nedovolí mu, aby takto získal další výhodu.
Dále čtěte: