Menu Zavřít

Češi chtějí pracovat ve firmách se smysluplným společenským dopadem, říká zakladatel StartupJobs

16. 8. 2024
Doba čtení: 2 minuty
Autor: StartupJobs
  • Češi chtějí pracovat v oborech, které mají přesah do zdravého životního stylu a mezilidských vztahů. Alespoň to vyplývá z žebříčku náborové platformy StartupJobs
  • Podle toho se v prvním pololetí letošního roku nejvíce lidí ucházelo o práci ve firmě Nevýchova, jež se zaměřuje na vztahy mezi rodiči a dětmi
  • Největší množství inzerátů zveřejnila společnost Multisport Benefit, která zatím sdílela 130 pracovních nabídek

Zdravý životní styl je oblastí, které Češi v posledních letech věnují stále více pozornosti, a to zejména s rostoucím důrazem na takzvaný well-being. Ten se momentálně propisuje také na trh práce, kde díky rozmachu moderních technologií tahouny dlouhodobě představovaly zejména technologické společnosti. Nové zaměstnance ale ani zdaleka nehledají jen ony. Stále více uchazečů oslovují také firmy, které se zaměřují právě na zdravý životní styl či mezilidské vztahy.

Důkazem je tomu letošní žebříček zaměstnání zprostředkovávajícího portálu StartupJobs, jenž sestupně řadí firmy podle počtu uchazečů o volné pozice. Na jeho první příčce se letos umístila společnost Nevýchova, která jen za první pololetí tohoto roku „nasbírala“ 1230 kandidátů. Platforma řešící vztahy mezi rodiči a dětmi tak v prvenství vystřídala firmu MAGU. Tedy minimálně prozatím. Zmíněný podnik prodávající synergetické nápoje totiž za celý loňský rok oslovil celkem 2402 kandidátů.

Nůžky se rozevírají čím dál více. Šéfové předních světových firem vydělávají téměř 200krát více než jejich zaměstnanci
Přečtěte si také:

Nůžky se rozevírají čím dál více. Šéfové předních světových firem vydělávají téměř 200krát více než jejich zaměstnanci

„Na svých datech vidíme, že do top 10 firem s největším množstvím kandidátů v průběhu posledních několika let pronikají také firmy, které nejsou svým zaměřením primárně úzce informačně-technologické. Ať už je to MAGU, Nevýchova, nebo třeba Kindred. Můžeme se tedy domnívat, že dnešní kandidáti aktuálně vyhledávají firmy s přesahem a smysluplným dopadem na společnost,“ komentuje zakladatel portálu StartupJobs Filip Mikschik.

Autor: StartupJobs

Že by zájem o technologie opadal, se každopádně rozhodně říct nedá. Ostatně, kromě Nevýchovy se v první trojici nejžádanějších zaměstnavatelů momentálně drží také technologický startup Apify a softwarová společnost Skoumal. MAGU je pro letošek zatím šesté.

Velké firmy hledají zaměstnance takřka neustále

Pokud jde o žebříček firem posuzovaný podle počtu inzerátů, tedy největší nabídky volných míst, pořadí se od prvního výčtu liší. Během úvodních šesti měsíců letošního roku vede se 130 vystavenými nabídkami společnost MultiSport Benefit. V roce 2021 sdílela nejvíce inzerátů Alza, která nové zaměstnance poptávala v průměru každý den v roce. O rok později byla top inzerentem na StartupJobs společnost CDN77 s 212 nabídkami, jen těsně následovaná firmou CreativeDock se dvěma sty inzeráty.

Outstream Placeholder

Loni pak zaměstnance nejčastěji hledali v Pale Fire Capital, druhá je již uvedená CDN77, kde si minulý rok zároveň přálo pracovat 1150 kandidátů (což bylo nejvíce po prodejci nápojů MAGA). Co do počtu inzerátů se v top osmičce CDN77 i Pale Fire Capital zatím drží také letos. Spolu s nimi je tam i Shoptet.

EBF24

„V posledních čtyřech letech se v pomyslné top desítce co do počtu vystavených inzerátů objevuje několik firem opakovaně, příkladem je právě Shoptet nebo CDN77, a nejen ony. Jde o ambiciózní firmy, které se chtějí rychle posouvat vpřed, a to také právě prostřednictvím agilního rozšiřování týmu,“ říká Mikschik.

Český startup Patron GO získal investici 25 milionů korun. Varuje před nevýhodnými nabídkami a uživatelům ušetří ročně i desítky tisíc
Přečtěte si také:

Český startup Patron GO získal investici 25 milionů korun. Varuje před nevýhodnými nabídkami a uživatelům ušetří ročně i desítky tisíc

Relativně stabilní jsou pak žebříčky firem, jež StartupJobs posuzuje podle toho, kolikrát uchazeči zobrazí jejich profil. Loni byla v tomto ohledu nejnavštěvovanější společnost Aukro, která měla 60 tisíc zobrazení. Zhruba o 20 tisíc méně návštěv zaregistrovala firma Ecomail, jež skončila na druhém místě. Třetí byla platforma GoOut.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).