Záchrana německé automobilky Opel bude s největší pravděpodobností mnohem dražší, než předpokládá americký koncern General Motors.
Autor: Profimedia
GM, který před několika dny překvapivě odmítl Opel prodat rakousko-kanadské firmě Magna, si vyhradil na záchranu automobilky 3,5 miliardy eur, podle studie společnosti Moody však bude potřeba podstatně víc peněz - a to až šest miliard eur. Internetové verzi deníku Die Welt to potvrdil šéf závodní rady Klaus Franz. „Náklady na záchranu Opelu se vyšplhají na pět až šest miliard eur,“ uvedl.
K nejlevnějšímu autu
Z Opelu navíc odchází vedení firmy. A evropský šéf společnosti Carl-Peter Foerster míří podle německých médií s největší pravděpodobností do indické automobilky Tata Motors. Mluvčí indického podniku Debasis Ray nechtěl tuto informaci potvrdit a pouze řekl, že automobilka se ke spekulacím nevyjadřuje.
Generální ředitel americké automobilky General Motors Fritz Henderson už jednal v Německu už s členy vedení firmy, rozhodnutí, co bude s 50 tisíci zaměstnanci v evropských závodech firmy, nepadlo. Jednání pokračují dnes.
GM chce velmi brzy ušetřit 30 procent nákladů. To by například znamenalo, že o práci přijde asi deset tisíc z padesáti tisíc evropských zaměstnanců Opelu a uzavřeny by byly tři továrny.
Více na Aktuálně.cz.