Menu Zavřít

Začíná elektronická komunikace s úřady

26. 6. 2009
Autor: Euro.cz

xx

Od 1. července se výrazně mění způsob, jak budou úřady komunikovat s občany. Především už nebude možné vyhýbat se převzetí obsílek, protože úřední dokument se bude považovat za doručený pouhým vhozením do schránky. „Nepodaří-li se poštovnímu doručovateli zásilku adresovanou do vlastních rukou osobně předat adresátovi, zanechá mu doručovatel v místě doručení výzvu s upozorněním, kde se zásilka nachází, stejně jako tomu bylo doposud. Pokud si ovšem adresát zásilku do deseti dnů od uložení výzvy (do 15 dnů v případě komunikace s finančním úřadem) nevyzvedne, považuje se zásilka posledním dnem lhůty za doručenou a bude vhozena adresátovi zpět do jeho schránky a nebude jako dříve vrácena odesílateli,“ sdělila advokátka Markéta Tvrdá z advokátní kanceláře Lovells. Pokud nebude adresát zastižen na místě v případě soudních zásilek, které nejsou adresovány do vlastních rukou, budou tyto vhozeny do schránek rovnou a nebudou, jako tomu bylo doposud, zanechávány sousedům či vraceny odesílateli. Takovéto doručení může mít v případě neseznámení se s obsahem zásilky vážné důsledky. Státní orgán mu totiž může uložit povinnosti bez ohledu na to, zda o nich tento adresát ví. Ještě obezřetnější budou muset být firmy, konkrétně právnické osoby zapsané v obchodním rejstříku. Ty totiž budou muset ke komunikaci s orgány státní moci – tedy například soudy, policií či finančními úřady využívat takzvaných datových schránek. Fakticky tak pro firmy skončí doručování obálek s pruhem. Pokud písemnost dorazí do datové schránky, bude se to považovat za doručení do vlastních rukou.

  • Našli jste v článku chybu?