Menu Zavřít

Žádný duplikát

22. 3. 2005
Autor: Euro.cz

Burgundsko na první pohled

Zůstaňme ještě tentokrát u společnosti Tesco a podívejme se, jak si stojí řada etiket z pohledu zájmu zákazníků.
Vína s označením Selected by Tesco, která řetězec nabídl ve svých prodejnách počátkem listopadu loňského roku, se těšila velké přízni kupujících. Celá dodávka zmizela z regálů nečekaně rychle. Zdá se, že úspěch této řady zaskočil i samotného prodejce, neboť další zásoba se objevila až po zhruba dvouměsíční prodlevě. To svědčí o správném načasování zajímavého projektu s nadějnou budoucností. O jeho zavedení se ve společnosti pokoušeli již dříve, ta pravá doba však nastala až loni. Prakticky všechny podobné řetězce přišly s nabídkou levných vín z celého světa, která probudila aktivity směřující ke zvýšení konkurenceschopnosti Teska v této komoditě. Proto se na prodejních místech objevila již zmiňovaná série, jež má dva hlavní klady. Je sestavena s ohledem na co nejširší záběr z kvalitní nabídky z vinic rozesetých po celém světě, aniž by docházelo k duplicitě nebo silné podobnosti toho kterého produktu. Dále pak, a to především, nabídka není sestavena z vín pouze nejlevnějších. Díky možnosti nakupovat velká kvanta, mnohdy znamenající celoroční produkci vybraného vinařství, je zde možnost dát poměrně široký prostor k zohlednění veledůležitého, zejména pro spotřebitele, faktoru, kterým je poměr ceny a jakosti. Prakticky to znamená, že ač jinde můžete dostat vína levnější, jen zřídka se vám stane, že mezi vydanou sumu a jí odpovídající kvalitou můžete položit rovnítko.
Když jsem hovořil o kolekci vín Selected by Tesco, zmínil jsem jejich cenovou hladinu. Výrazně z ní trčí Chablis, které mezi ostatními stoupá až na pětinásobek sumy obvyklé u ostatních. Jde o víno jedné z nejvýraznějších oblastí produkujících bílá vína. Jejich kvalita, síla tradice a velké jméno věhlasné francouzské apelace umožňuje vinařům postavit ceny na maximální akceptovatelnou výši. Proto i Chablis z cenově tak sympatického výběru, jakým je ten zkoumaný, začíná pochopitelně někde jinde. Nicméně jde o nejlevnější produkt svého druhu na našem trhu. A právě proto dnes okusíme právě ten.

FIN25

Chablis 2003 ===== , =====

Selected by Tesco patří už vzhledově do typu původních vín z této vyhlášené apelace Burgundska. Bledničkově žlutá barva se zelenkavými odlesky, lahodná kytka, v níž se projevují jednak hroznovitý náznak burgundské révy, stopy rozkvetlé louky a cukrkandlové tóny. V chuti se v počátku prosazuje hrozen, vzápětí obohacený o nasládlé valéry květinovo-medové. Oproti bohatým, širokým chardonnay se v konci projeví tlumený akord hořčinek ruku v ruce s podílem kyseliny. Jemné víno s živým a poměrně dlouhým koncem zcela odpovídá těm, jaká patří do základního vzorce produkce oblasti.

  • Našli jste v článku chybu?