Menu Zavřít

Zahlcujeme se bez rozmyslu

26. 11. 2004
Autor: Euro.cz

Jak komunikuje… Michaela Drahoňovská

Jak komunikuje Michaela Drahoňovská, ředitelka British Airways ČR a SR

Mé první setkání s moderními technologiemi nebylo příjemné. Nastoupila jsem do nultého ročníku a čekala mě práce ve výpočetním středisku VŠE. Díky zkušenostem ze střední školy s velkými počítači a programováním v jazyce „cobol kobold“ jsem si řekla: „Tudy ne, to není nic pro mě!“ Naštěstí jsem neutekla a díky skvělé partě kolegů (studentů i pedagogů) se poprvé přesvědčila, že počítače mohou být jednoduché i užitečné. Od té doby se s technikou kamarádím.

O tom, že rozvoj internetu a e-mailových služeb přinesl konec papírování, jistě hovoří každý manažer. Proto se zmíním o jednom negativním jevu, který elektronická komunikace přináší: o zasílání zbytečných a nedůležitých zpráv. Nemyslím spam, který je možné odfiltrovat, ale desítky zpráv zaslaných v kopii „na vědomí“. Jako by odesílatel říkal: „Posílám zprávy, tedy komunikuji = pracuji.“ Jako ředitelka jsem denně zavalena informacemi, které jsou v kompetenci mých spolupracovníků, a já ztratím minimálně hodinu jejich čtením, protože se mezi nimi může nacházet jedna důležitá. Chybí kultura elektronické komunikace. Ve vztahu ke klientům jsme velmi citliví a s databází nakládáme opatrně. Sami sebe ovšem zahltíme bez rozmyslu.

Mám štěstí, že pracuji ve firmě, která je v použití technologií vždy o několik kroků napřed. On-line rezervace, elektronická letenka i platba přes internet nikoho nepřekvapí. V našem systému se můžete dokonce nechat odbavit doma a vytisknout si palubní vstupenku (služba je v ČR připravována ke spuštění). To je konkrétní příklad, kdy technika a technologie opravdu „pracují pro lidi“, šetří čas i peníze.

MM25_AI

Letecká přeprava je v mnoha věcech specifická - jednou z nich je zajištění bezpečnosti na letišti i v letadle. Platbou za bezpečnost je také delší doba odbavení a do určité míry obtěžování klientů. Proto bych považovala za velmi užitečné vznik jednotného a rychlého identifikačního systému, který během vteřiny potvrdí totožnost cestujícího a provede bezpečnostní kontrolu.

A ještě jedna připomínka k internetu. Týká se vyhledávání zboží a informací, kde je seženu. Tedy když vím, co chci koupit, jen složitě mohu zjistit, kde to koupím. Ve stovkách odkazů najdu prodejnu ve svém okolí jen náhodou. Pokud někdo vyvine program, který tento problém vyřeší, má můj obdiv.

  • Našli jste v článku chybu?