THAI AIRDo thajského Bangkogu dosud létaly z Prahy se společností Thai Air ročně tisícovky lidí. Jak tyto lety ovlivnila prosincová katastrofa? "Byl to šok uprostřed tamní turistické sezóny, ale zatím se zdá, že zájem neopadl," řekla Profitu Kamila Citráková, výkonná ředitelka firmy Airmax, která v Praze aerolinky zastupuje.
**THAI AIR
Do thajského Bangkogu dosud létaly z Prahy se společností Thai Air ročně tisícovky lidí. Jak tyto lety ovlivnila prosincová katastrofa? „Byl to šok uprostřed tamní turistické sezóny, ale zatím se zdá, že zájem neopadl,“ řekla Profitu Kamila Citráková, výkonná ředitelka firmy Airmax, která v Praze aerolinky zastupuje. „Na západní pobřeží nyní potřebuje létat spousta lidí za příbuznými, do východní, nepostižené části země se létá jako dříve. Dokonce i na Phuketu nebo Batongu se už zase koupou lidé. Hromadné rušení letů se nekoná.“ Ministerstvo zahraničních věcí však před lety do postižených oblastí varuje. Thai Air sice do Prahy přímo nelétá, ale nabízí spojení do Bangkoku z Curychu, Frankfurtu, Mnichova, Milána, Athén a Kodaně. „Před katastrofou jsme dokonce uvažovali o přímém spojení, protože zájem v ČR narůstal. Teď se samozřejmě bude vyčkávat,“ uvedla Citráková. Podle jejích slov to platí i o počtu letadel Thai Air. „Nyní máme osmasedmdesát strojů, počítalo se s rozšířením tohoto počtu, ale nyní to může být vše jinak,“ míní ředitelka. Ceny letenek u Thai Air zatím zůstávají na stejné úrovni jako před neštěstím. Mimo sezónu se lze do Bangkogu dostat nejlevněji i za osmnáct tisíc korun, v sezóně stojí letenka v ekonomické třídě kolem třiceti tisíc korun.