Menu Zavřít

Zájem o dražší fotoaparáty se loni zvýšil, lidé začínají preferovat kvalitu

9. 2. 2012
Autor: profit

Zájem o dražší kompaktní digitální fotoaparáty v ceně nad 5000 Kč se během loňského roku meziročně zvýšil o 11 %. Ukázaly to statistiky internetového obchodu Aaron.cz za minulý rok. Výrazně také vzrostl zájem o kompakty s výměnnými objektivy.

Foto: Profimedia.cz

Zákazníci naopak méně vyhledávali levnější kompakty s menším rozsahem zoomu, které však stále tvoří nejprodávanější kategorii fotoaparátů. V případě kompaktů s výměnným objektivem byl zaznamenán nárůst o 150 %. Tato hodnota je však ovlivněna tím, že se na českém trhu jedná o novou kategorii fotografické techniky.

Velký nárůst prodejů kompaktních fotoaparátů s výměnným objektivem je dán hlavně tím, že jde na českém trhu stále o novinku, která si začíná nacházet své zákazníky. Svou roli hraje i pokles cen těchto fotoaparátů. Jejich průměrná cena se podle našich statistik meziročně snížila přibližně o pětinu,“ uvedl Tomáš Kůs, obchodní ředitel internetového obchodu Aaron.cz. „K nejprodávanějším modelům v tomto segmentu patřily fotoaparáty řady Olympus PEN a Sony NEX. Očekáváme, že se k nim letos přidají i kompakty Nikon 1 J1,“ dodal Kůs.

bitcoin_skoleni

I přes vyšší prodeje dražších zařízení tvoří nejpopulárnější kategorii fotoaparátů levnější kompakty s cenou do 5000 Kč. Do této kategorie spadají dvě třetiny všech loni prodaných fotoaparátů. Dražší kompakty s větším rozsahem zoomu pak tvořily necelou čtvrtinu loňských prodejů. Zrcadlovky a kompakty s výměnnými objektivy tvoří asi 7 % prodaných fotoaparátů.

Minulý rok rovněž potvrdil i rostoucí oblibu paměťových karet s vyšší kapacitou. Zájem o karty s kapacitou 32 GB vzrostl dvojnásobně, naopak o 4GB karty zájem klesá. Nejvíce se přitom prodalo karet o kapacitě 8 GB, které tvoří 56 % všech prodávaných paměťových médií. „S tím, jak roste počet megapixelů u fotoaparátů, zvětšuje se logicky i velikost fotografií. Zákazníci proto začínají dávat přednost větším paměťovým kartám,“ doplnil Tomáš Mähring, vedoucí marketingu internetového obchodu.

  • Našli jste v článku chybu?