Značku Regionální potravina získalo letos 71 výrobků z přihlášených 943 produktů. Zájem o toto zboží podle výrobců vzrostl až několikanásobně.
Foto: Jakub Stadler
„Platí to například o Regionálních potravinách Jihočeského kraje, které se vyhlašovaly jako první během léta,“ uvedl ministr zemědělství Ivan Fuksa. Soutěže jsou určeny především pro menší, často rodinné české firmy, které nabízejí své zboží převážně v okolí své výrobny. Projekt bude pokračovat i v příštím roce.
Výrobek musí být vyroben v regionu z tradičních surovin, přičemž podíl tuzemských ingrediencí musí tvořit minimálně 70 procent. Hlavní složka musí být stoprocentně domácího původu. „Cílem této kampaně je snaha prosadit na našem trhu opravdu kvalitní, chutné, čerstvé a tradiční speciální potraviny, je to také podpora zaměstnanosti daného regionu,“ dodal ministr.