Nejlepší podnikatelky představí 11. ročník akce nazvané Ocenění českých podnikatelek. Odborný garant projektu společnost CRIF – Czech Credit Bureau, vybral 28 535 potenciálních kandidátek na zisk ocenění, což představuje nárůst 138 procent oproti roku 2008, kdy proběhl první ročník této soutěže. Patronkou letošního ročníku je Simona Kijonková, zakladatelka společnosti Zásilkovna.
Projekt Ocenění českých podnikatelek není jen o předání cen v jednotlivých kategoriích. Je hlavně o podpoře a zviditelňování úspěšných žen, které díky své usilovné práci dosáhly úspěchu nejen u nás, ale také za hranicemi naší země. Cílem projektu je jejich spojování a propojování, které jim může pomoci v dalším rozvoji jejich podnikání. „V loňském roce jsme se v rámci akcí klubu Ocenění českých podnikatelek setkali s 853 hosty, se kterými se mohly naše členky seznámit a nechat se inspirovat jejich příběhy,“ říká zakladatelka Ocenění českých podnikatelek Helena Kohoutová.
Letos splnil kritéria účasti v projektu rekordní počet žen. Mezi semifinalistky bylo nominováno 1062 podnikatelek. „Z pozice odborného garanta Ocenění českých podnikatelek jsme rádi, že v letošním roce splnil pravidla největší počet subjektů v historii tohoto projektu. Tento fakt potvrzují i výsledky našich analýz podnikatelského prostředí v Česku, které ukazují na zvyšující se počet podnikajících žen a zlepšující se hospodářské výsledky jejich firem. V tomto smyslu roste význam celé soutěže, do které jsou vybírány nejlepší české podnikatelky především na základě našeho profesionálního ratingu,“ sdělil Pavel Finger, místopředseda představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau.
Podporu ženám – podnikatelkám vyslovil i ministr průmyslu a obchodu Tomáš Hüner. „Ženy mají často dvě práce na plný úvazek. Tu tradiční, podnikání nebo zaměstnání, a pak zpravidla daleko více než muži ještě pečují o rodinu. Přesto během posledních let ženy požádaly zhruba o dvakrát víc živností než muži. V absolutních číslech to znamená nárůst o víc než třicet čtyři tisíc žádostí. Může to souviset s rostoucí dostupností internetu, díky které mnoho žen na mateřské či rodičovské dovolené rozjíždí e-shopy a pak už se do zaměstnání nevrací a v podnikání pokračují. V podnikání je chceme ženy podporovat, i proto se snažíme například zvýšit dostupnost internetu a ocenit příkladné aktivity. Tak, aby se sdílela dobrá praxe a podnikatelky se navzájem inspirovaly,“ uvedl Hüner.
Podle auditora projektu, společnosti NSG Morison, je stále dominující příležitostí pro podnikatele, a podnikání export. „Největším exportním trhem zůstanou zejména pro ženy – podnikatelky sousední země. Německo se pro české firmy otevírá nejenom k dodávkám automobilových dílů, které byly doposud nejrozsáhlejší komoditou, ale i jiným produktům, které mají větší přidanou hodnotu. A právě tady vidíme velkou příležitost,“ konstatuje Petr Šíma, partner poradenské firmy NSG Morison.
Podnikatelky se mohou do letošního ročníku hlásit do uzávěrky dne 21. září 2018 ve 12 hodin. Vyhlášení vítězek proběhne 8. listopadu 2018 v Praze.
Projekt Ocenění Českých Podnikatelek – OCP podporuje české podnikatelky, oceňuje jejich projekty, inovace, ekonomický růst, osobní přístup, společenský dopad a kultivaci podnikatelského prostředí. Již od roku 2008 poukazuje na společenskou odpovědnost drženou v rukou českých žen a pomáhá. Podnikatelkám přináší nové zkušenosti a inspiraci a nabízí příležitost získat nový nadhled, a ještě větší uspokojení z podnikání.