ŠKODA ROOMSTER. Koncept, který se nikdy vyrábět nebude, předvede na českém území Škodovka až na podzim. V roce 2006, až nastoupí nová Fabia, současný nejprodávanější model na českém trhu, lze tušit vůz s odvážnější linií, než byl v rámci koncernu ten dosavadní.
U Roomsteru stojí za povšimnutí i znak továrny: je větší, dostal ostřejší kontury a pozbyl výrazného obkroužení.
VW GOLF PÁTÉ GENERACE. Jedna z hlavních událostí Frankfurtu. Nový model je ze všech stran přepečlivě zaoblený, žádný prolis nebo kontura tento dojem nikde nezvýrazňuje. Přední světlomety jsou podle platného světového trendu pod čirou optikou a stěrače už jsou konstruovány bez napínacích ramen. Interiér nabízí pocit prostoru, ale také jakési prostoty.
OPEL ASTRA. Nová Astra odhalila odvážně se zvedající příď a osobitou zakulacenou záď. Boky budí robustnější dojem a pro oko výrazné jsou i dokulata zvýrazněné podběhy. Zadní dvojice koncových světel není proti očekávání čirá, na rozdíl od předních světlometů. Klasické kulaté přístroje i plochý středový panel zůstaly v konzervativním duchu.
AUDI Le MANS. Dvoumístný supersportovní automobil s olbřímí přídí lákal pohledy i čočky kamer na výstavě spolehlivě. Odvážné byly i přední světlomety, které oživovalo sedmnáct miniprojektorů na každé straně. Hodně silovým dojmem působily i sací otvory po stranách a ostrý prolis přede dveřmi. Nekonvenčnost podtrhoval volant zaříznutý ve spodní části.
BENTLEY. Symbol luxusu představil na poměrně malém prostoru celkem tři inovace. Ačkoliv nemá tak zcela jít o „řidičské“ limuzíny, zatraktivnění většiny prvků řízení je patrné u všech.
RENAULT BE BOP. Koncept malého ale prostorného městského vozu budil zájem ale i sympatie. Zvnějšku působí jako mobilní mýdlová bublina, ale čtyři pohodlná místa za výrazným prosklením prozrazují snahu konstruktérů navrhnout pohodlný a bezpečný vůz.
MAZDA 3. Mezi futuristickými pokusy a supersportovními modely „na líbení“ držela střední Mazda pozici automobilu se skutečným příslibem praktičnosti. Příď má v liniích totožnou s Mazdou 6. Podobný je i „V“ prolis na krytu motoru. Uvnitř je Mazda 3 konvenčnější - zvýrazněné jsou jen palubní přístroje. Mazda ve Frankfurtu odvážně vedle pětidveřové varianty rovnou představila i sedan.
FORD STREETKA HARDTOP. Oblíbený model Streetka už pomalu ve variantách začal stíhat Smart. Vedle roadstera a kabrioletu je k dispozici i malebný hardtop s pevnou střechou.
MERCEDES SLR Mc LAREN. Velká premiéra vize sportovního vozu proběhla u Mercedesu. Vévodí mu dlouhá příď a šípovitě vyostřená mřížka chladiče. Dvojice dveří se křídlovitě otevírá vzhůru a dravost propůjčují automobilu žábry za předními koly a na konci krytu motoru.
FOTO: VW * FOTO: O PEL * FOTO: ŠKODA (3X) * FOTO: BENTLEY * FOTO: AUDI * FOTO: MAZDAOTO: RENAULT * FOTO: FORD * FOTO: MERCEDES