Moderní firmy ustupují od zákazu Facebooku a sociálních sítí na pracovišti. Počáteční strach a paniku z nízké efektivity práce střídá hledání možností, jak Facebook efektivně a bezpečně využít v pracovních procesech jako další nástroj, podobně jako telefon nebo email.
Foto: Facebook
Vyplývá to ze zprávy softwarové nadnárodní společnosti Websense, která je předním evropským dodavatelem bezpečnostních webových technologií pro firmy. Ty proto žádají softwarové společnosti o náročnější technologická zabezpečení.
„Firmy si uvědomují, že Facebook je důležité informační médium, které propojuje zákazníky, zadavatele a obchodní partnery. Pokud na něm nejsou, přichází o konkurenční výhodu,“ jmenuje hlavní důvod rozhodování firem ve prospěch Facebooku manažer Websense pro východní Evropu Daniel Hetenyi. Obchodníci standardně využívají Facebook při hledání nových zakázek a marketingoví pracovníci ho nabízejí klientům jako další způsob budování image firmy.
Facebook v pracovní době jako standard
Druhým důležitým faktorem podle Websense je i motivace zaměstnanců, kteří pracují prakticky pořád. „Pokud zaměstnavatel čeká, že jeho zaměstnanec bude pracovat i po odchodu z kanceláře, musí mu dovolit, aby si ve standardní pracovní době mohl vyřešit i některé osobní věci,“ doplňuje další důležitý fakt při rozhodování firem Hetenyi.
Firmy proto žádají softwarové firmy o důmyslnější technologie, které by jim umožňovaly ochránit pracovní data před moderními hrozbami zvnějšku, a zároveň přitom povolovali přístup k sociálním sítím, které zaměstnanci využijí jak při řešení osobních záležitostí, tak při těch pracovních.
„Zaměstnavatelé začali využívat technologie webových bran, aby zaměstnancům bezpečný přístup k sociálním sítím. Mohou si takto i kontrolovat, kolik produktivního času zaměstnanec tráví na Facebooku a jestli pracovní výsledky zaostávají, tak z toho firma jednoduše může vyvodit následky,“ uzavírá problematiku Facebooku na pracovišti Hetenyi.