Menu Zavřít

Zakázka k dálničním známkám byla špatně zorganizována, míní Babiš. Kremlík ji zkusí zlevnit

17. 1. 2020
Autor: čtk

Výběr dodavatele e-shopu, aplikace a dalších IT částí připravovaného systému elektronických dálničních známek byl podle premiéra Andreje Babiše zorganizován a vypsán tak, že by měl být zrušen. Ministr dopravy Vladimír Kremlík po schůzce s Babišem uvedl, že zakázku nezruší, ale bude hledat cesty pro její zlevnění. Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) si za zakázkou na IT systém k dálničním známkám stojí.

Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI), který má systém elektronických dálničních známek na starosti, v úterý oznámil, že IT části vybuduje společnost Asseco Central Europe. Ta bude systém i následně čtyři roky provozovat. Celkem by společnost měla od státu dostat přibližně 401 milionů korun. Zakázka přitom byla vedena v utajovaném režimu a nebyla pro ni vyhlášena klasická veřejná soutěž. Opoziční poslanci kritizovali cenu i způsob výběru dodavatele. Ministerstvo dopravy výběr hájilo, postup byl dle úřadu podle zákona a cena zahrnuje celý IT systém. Systém elektronických vinět začne fungovat od příštího roku, nahradí dosavadní papírové kupony.

„Celé od počátku je to špatně, mně se to hrubě nelíbí a bude se o tom jednat. Myslím, že to bylo tak zorganizované a vypsané, že by to mělo být zrušeno,“ řekl Babiš. Podle premiéra je absurdní, že vláda řeší „haléřové záležitosti“ a podobnou zakázku nikoli.

Kremlík spolu s šéfem fondu dopravy Zbyňkem Hořelicou premiérovi celou zakázku dopodrobna popsali a vysvětlili, proč byly některé části v režimu utajení. Ministr ani Hořelica nechtěl před podrobnou analýzou odhadovat, o kolik by zakázka mohla zlevnit.


Změny v dopravě v roce 2020: elektronické dálniční známky, rozšíření mýta i jednotné jízdenky

 ilustrační foto


Ekonomický deník dnes uvedl, že právě druhá zakázka na zajištění prodejních míst na elektronické dálniční známky, kterou vypsal SFDI, by podle zadávací dokumentace měla stát 477 milionů bez DPH na pět let, v případě prodloužení o dalších pět let pak 926 milionů korun.

Dále čtěte:

Komentář: Ještě nedávno stát sliboval, že mýtné brány nebudou měřit rychlost. Teď změnil názor

Stát neumí regulovat. Možná ani nechce

Elektronické dálniční známky zvýší výnosy o 220 milionů korun, vyplývá z návrhu zákona

Stát by převzetím mýta ušetřil za deset let dvě miliardy, tvrdí Kapsch

CIF24

CzechToll posílí registrace do mýta, očekávané kolony by se měly výrazně zkrátit

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).