Menu Zavřít

ZAKÁZKY MEZI DVEŘMI NEROZDÁVÁM

7. 7. 2008
Autor: Euro.cz

ČENĚK ABSOLON, VEDOUCÍ ZAHRANIČNÍHO ODDĚLENÍ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE - „Nechci udělat jen kvalitní servis pro jednotlivá zasedání, přínosy musí pocítit i podnikatelé a veřejnost,“ prohlašuje vedoucí zahraničního oddělení Jihomoravského kraje Čeněk Absolon. Právě jeho kancelář je v tomto regionu koordinační centrálou celých příprav.

Podle nedávného průzkumu o předsednictví EU běžní lidé a vlastně ani firmy příliš neví. Hodláte s tím něco dělat?

V prvé řadě jsme založili pracovní skupiny, v níž sedí právě i zástupci podnikatelské veřejnosti. A z hlediska marketingu chceme přitvrdit, takže jsme se rozhodli požádat o zhruba desetimilionovou dotaci z evropských fondů. Z ní část použijeme na informování občanů, reklamu na tramvajích a v médiích, letáky, bilboardy. Lidé musí vědět, že sice budou nějaké obtíže a omezení, třeba dopravní, ale že se zároveň rozhýbe sektor služeb. Všichni hosté budou někde spát, navštěvovat restaurace, bavit se a užívat si. A druhou část grantu nasměrujeme přímo na byznys.

Nakoupíte reklamu v podnikatelských časopisech, třeba v Profitu?

Spíše chceme podpořit kongresovou turistiku, hlavně z oblastí, kam od nás létají pravidelné linky, a také z okolních zemí. Tam všude se musí dozvědět, že jsme akce tohoto charakteru a rozsahu schopni zajistit. A to nebude otázka jen Evropy, myslíme i na Rusko a jeho bohaté zákazníky. Sice tam už máme úzké kontakty se třemi regiony, z toho koláče si ale chceme ukousnout podstatně víc.

Předsednictví ale není jen otázka rychlých peněz za ubytování nebo pohoštění, méně se mluví o možnostech propagace a reklamy…

Jenže právě to je pro podnikatele možná to nejdůležitější, dostat jejich značku mezi lidi. My se proto budeme během jednotlivých akcí snažit vypíchnout typické společnosti Jihomoravského kraje. Nabízí se třeba První brněnská strojírna, Veletrhy Brno, aktuálně jednáme i se Zetorem. Přičemž pokud projde naše představa, tak by součástí šesti set dárkových setů pro politiky i novináře byla například i malá plechová hračka, traktůrek s řazením a vlečkou. Je to možná drobnost, ale perfektně zpracovaná a zaujme mnohonásobně víc než tradiční letáčky či publikace. A pro úspěch leckterého jednání může být důležité i to, že kdo si hraje, nezlobí!

Také se nabízí víno a zvažovat budeme i další propagační materiály, ale limitují nás přísná pravidla ohledně jejich velikosti, skladnosti či originality.

Neustále slyšíme o zapojení firem, povzbuzení turismu a služeb. Co to ale znamená pro konkrétního podnikatele? Třeba majitele wellness centra, který s nápadem na jeho využití zaklepe u vás v kanceláři?

Byla by to partyzánština, kdybychom rozdávali zakázky na základě rozhovoru mezi dveřmi. Funguje to jinak – my spíše organizujeme pro Úřad vlády a příslušné rezorty výjezdy, kde si zhodnocujeme vybraná zařízení. Zda jsou dost velká, dostupná a také jaký mohou nabídnout program.

Může ale vyjít iniciativa od samotného podnikatele? Nebo musí trpně čekat, jestli se na něj usměje štěstí a někdo si na jeho podnik vůbec vzpomene?

Ale to rozhodně, o tom to celé přece je, zatáhnout do předsednictví co nejvíc lidí i podniků. Je jen třeba si uvědomit, že konečné rozhodnutí není na mně. Jakýkoliv nápad si rád vyslechnu a pošlu ho výš, třeba i s doporučením. To je případ třeba těch zmiňovaných vinařů, kteří se na nás teď obracejí a z nichž hodláme řadu v nejbližších dnech navštívit.

bitcoin školení listopad 24

Zmínil jste podporu významných firem. Jak to spadá do projektu ikon českého byznysu, který teď trochu pod pokličkou připravuje vláda a který by měl zkombinovat sponzoring ze strany těch nejtypičtějších českých podniků s jejich propagací během akcí?

Tak do toho se právě teď snažím strkat svůj velký nos, bohužel se toho ještě příliš neví.

  • Našli jste v článku chybu?