Menu Zavřít

Zakázky se stěhují na jeden web

7. 7. 2008
Autor: Euro.cz

PODNIKATELSKÉ PŘÍLEŽITOSTI - Hostesky, kravaty a šátky, plastové akreditační karty. Přípravu předsednictví doprovázejí desítky výběrových řízení, nyní navíc přístupných na jednom místě, elektronicky a včetně zakázek malého rozsahu.

Podle výzkumu společnosti CVVM tři čtvrtiny Čechů předsednictví Unie nezajímá, nemají údajně ani dostatek informací. Pokud jde o laickou veřejnost, je to zlé, u podnikatelů jde ale s nadsázkou o zločin. Vždyť Českou republiku čeká příjezd třiceti tisíc ohlášených hostů, nekonečný řetězec pracovních setkání a summitů a v neposlední řadě také zakázky hravě atakující stovky milionů korun. Jen Úřad vlády má na přípravu celé akce vyčleněno asi 1,9 miliardy korun, dalšími 1,4 miliardami disponují kraje.

První vlaštovky přilétají

Například na deset milionů za organizaci ubytování si tak sáhly Kongresové centrum Praha a společnost Guarant International. Podobně má svého výherce i tendr na spediční služby či minerální vody. Mnohá další řízení se však teprve připravují.

„Samozřejmě neustále zveřejňujeme poptávky po všemožném vybavení i službách, teď naposled šlo třeba o hostesky. Z opravdu velkých věcí ale připravujeme především dvě. V prvé řadě budeme poptávat zajištění audiovizuální techniky nutné pro zasedání v jednotlivých regionech. Preferujeme jednu firmu – půjde totiž o víceméně skládačku, kterou budeme na akce převážet,“ vysvětluje Radomír Karlík z odboru logistiky a organizace Úřadu vlády. „Druhou masivnější záležitostí je catering, opět pro události mimo Prahu. Tam už bychom samozřejmě rádi uvítali hlavně místní firmy,“ dodává Karlík. Oba tendry podle něj budou vypsány začátkem prázdnin a jejich hodnota se bude pohybovat zhruba v desítkách milionů korun.

Dostane se i na malé

Nemalými změnami navíc prochází i způsob komunikace mezi podnikateli a organizátory předsednictví. „Všechny poptávky budeme kromě Informačního systému o veřejných zakázkách shromažďovat i na webu Úřadu vlády. A to včetně zakázek malého rozsahu, které tam vůbec nebyly vyvěšovány,“ upozorňuje zástupce úřadu David Mlíčko.

MM25_AI

Reorganizace se dotkla i samotného způsobu, jakým se firmy v případě zájmu dostanou k zadávacím dokumentům. „Převedli jsme je do elektronické podoby, po zaregistrování si je tedy může zájemce stáhnout a nemusí je shánět v papírové podobě. Stejným způsobem je možné třeba pokládat doplňující otázky a vůbec s námi komunikovat,“ dodává Mlíčko. Samotná registrace je přitom velmi jednoduchá, vyžaduje jen vyplnění několika málo údajů do webového formuláře a nastavení přístupového jména a hesla.

Co se bohužel nemění, je samotné předkládání nabídky. I nadále totiž zůstává v tradiční podobě papírových dokladů, jejich převedení „do jedniček a nul“ by údajně bylo příliš nákladné a problematické.

  • Našli jste v článku chybu?