Menu Zavřít

Zákazníci si čepují pivo přímo u stolu

23. 6. 2008
Autor: Euro.cz

RESTAURACE 21. STOLETÍ - Dva nadšenci si v roce 2005 otevřeli v Plzni pivní bar, v němž si zákazník čepuje pivo sám přímo u stolu. Dnes má jejich řetězec již osm poboček po celé republice a chystají se čtyři další. Projekt je jedním z kandidátů na úspěch v soutěži Byznys Rebel 2008, který pořádá společnost Vodafone.

Každý zákazník v restauracích řetězce The PUB (Pilsner Unique Bar) místo natočeného půllitru s pořádnou pěnou dostane jen prázdnou sklenici. S tou si pak pohodlně sedne přímo ke zdroji a sám si kdykoli načepuje, kolik hrdlo ráčí. Každý stůl v těchto restauracích je totiž vybaven výčepní hlavou, z níž si hosté mohou sami natočit nepasterizované pivo. To k nim chlazené až na stůl putuje z velkých tanků umístěných ve speciální místnosti. Odpadá tak nepříjemné čekání, ale i případná nespokojenost s kvalitou a mírou piva. „Původně jsme si ještě jako studenti vysoké školy chtěli otevřít bar. Pak tomu souhra náhod přála a začali jsme uvažovat o tom, jak dostat k lidem blíž čepování piva a vytvořit z toho pro zákazníky zážitek. První restauraci jsme otevřeli v Plzni v létě 2005,“ popisuje začátky Martin Šampalík, jeden ze dvou spolumajitelů The PUB. 

 

Vsadili na dvanáctku

Otevření prvního The PUB předcházelo jednání s hlavním partnerem, Plzeňským Prazdrojem. „Nejdříve nás odrazovali od záměru čepovat dvanáctku, protože v Plzni se pije mnohem více desítka. Nakonec se ale ukázalo, že se nám na dvanáctku díky novému konceptu podařilo nalákat zákazníky ještě mnohem rychleji, než jsme čekali,“ říká Jaroslav Stuna, druhý spolumajitel. Kromě dohody s Prazdrojem o dodávání velkokapacitních pivních tanků si majitelé museli nechat na zakázku vyrobit výčepní zařízení. V první restauraci si ověřili, že zákazníci ocení nejen to, že si pivo mohou načepovat sami, ale také si rádi zasoutěží.

Soutěžení, ale i dokonalý pohotový servis umožňují technologie, kterými jsou restaurace The PUB protkány. Jednotlivé stoly jsou v síti připojeny k počítačovému serveru, který umožňuje nejen porovnávat spotřebu, ale výsledky prezentovat velkoplošnou projekcí. Party konzumentů soutěží ve spotřebě nejen s dalšími stoly v dané restauraci, ale prakticky s každým, kdo je součástí řetězce a je připojen k serveru, ať už je v Plzni, Hradci Králové nebo třeba v Praze. Aktuálně drží rekord stůl z restaurace v Táboře, který na jedno posezení vypil 280 piv. Hosté si také mohou přes dotykové displeje objednat z elektronické nabídky zajímavých a chutných jídel. Pokud hosté potřebují cokoli od obsluhy, mohou si ji dotekem displeje kdykoli přivolat.

 VODAFONE FIRMA ROKU 2008

V rámci soutěže Vodafone Firma roku 2008 vyhlásil letos Vodafone kategorii Byznys Rebel 2008. V ní hledá firmy, které nabízejí výrobky a služby za jiných, pro zákazníky příznivějších podmínek, než je na trhu běžné. V hledáčku Vodafonu jsou především malé a střední firmy v regionech, které se snaží ve stále zostřující se konkurenci uspět tím, že nabízejí jasné výhody a naopak ruší pro zákazníky nevýhodná pravidla. Kandidáti se mohou přihlásit na www.firmaroku.cz.

Franšíza napomáhá růstu

Nyní je po celé republice celkem osm těchto restaurací, do konce roku přibudou nejméně čtyři další. Jedna z restaurací je dokonce úplně nekuřácká, což ji také výrazně odlišuje od konkurence a láká mnoho zákazníků. Jen tři ale plně vlastní oba spolumajitelé. Další restaurace fungují na základě franšízingu. „Vydělané peníze od začátku dále investujeme do dalšího růstu. Díky franšízingu ale můžeme růst mnohem rychleji,“ říká Šampalík. Podle něj dostávají měsíčně několik nabídek na spolupráci od lidí z různých oborů a s různými zkušenostmi, ale pečlivě si vybírají. „Důležité je, aby všechny restaurace plnily naše standardy. Těmto samostatným subjektům poskytujeme licenci, know-how a pomáháme jim i tím, že jim dodáváme technologie či školíme personál,“ říká Stuna.

Chystá se expanze na Slovensko

Každá taková restaurace pak funguje jako samostatná provozovna a mnoho rozhodnutí závisí jen na jejím majiteli. Ten si může rozhodnout například o cenách piva a jídel, o otevírací době, ale také třeba o vlastních lákadlech pro hosty. „V jednom pražském podniku například majitel vymyslel pivní pasy, které měly u hostů velký úspěch. Do pasu sbírají razítka za piva a po dosažení určitého množství razítek získají bonus,“ popisuje Martin Šampalík.

Od počátku oba majitelé usilují o to, aby značka jejich restaurací byla vnímána jako prémiová. „S reklamními kampaněmi jsme začali v Plzni, kde jsme se soustředili hlavně na venkovní reklamu. S tím, jak počet provozoven roste, začínáme dělat větší kampaně zaměřené na určitý region. Naše reklama bude stále viditelnější,“ říká Stuna.

bitcoin_skoleni

Nabídky na spolupráci chodí i ze zahraničí. Majitelé mají v plánu koncept rozšířit i do ciziny, v současnosti je pro ně ale důležitější vybudovat silnou síť v Česku. Nabídky z Ameriky nebo z Afriky dosud odmítají. „Nejdříve určitě vstoupíme do bližších zemí, nejreálněji vypadá Slovensko, jednáme ale i se seriózními zájemci z Ruska,“ říká Stuna.

Expanze a další strategické plány jsou ale jen částí denní práce obou zakladatelů řetězce. Ani tři roky po rozjezdu první restaurace se totiž nemohou úplně odpoutat od mnohem menších provozních problémů. „Cítíme se stále jako na začátku a pracujeme naplno,“ říkají shodně.

  • Našli jste v článku chybu?