Inspirace z I. republikyJak zacházíte se zákazníkem, který se přišel do obchodu " pouze informovat"? Často k vám zavítá zákazník, který se přišel na něco "pouze informovat". Již toto slovo působí často na prodavače jako sprcha. Zákazníka prostě odkáže na nejblíže stojícího učně s lakonickou poznámku: "Ten pán by se chtěl na něco podívat!
Inspirace z I. republiky
Jak zacházíte se zákazníkem, který se přišel do obchodu “ pouze informovat“? Často k vám zavítá zákazník, který se přišel na něco „pouze informovat“. Již toto slovo působí často na prodavače jako sprcha. Zákazníka prostě odkáže na nejblíže stojícího učně s lakonickou poznámku: „Ten pán by se chtěl na něco podívat!“ Nezapomínejte, že právě tito zákazníci zaslouží si zvláštní péče. Chcete-li být opravdovými prodavači, naskýtá se vám právě zde nejlepší příležitost ukázat svoji pohotovost a prodejní vyspělost. Jestliže zákazník přijde do obchodu, aby se podíval a informoval o nějakém zboží, znamená to, že toto zboží pravděpodobně potřebuje. Využijte proto této příležitosti. Máte před sebou nedůvěřivého zákazníka, který ještě vaše zboží nezná a přišel do vašeho obchodu s úmyslem nechat si zadní dvířka otevřena, aby nevyhovující zboží nemusil koupit. Snažte se odstranit jeho nedůvěru nevtíravým, upřímným způsobem. Nepodceňujte žádného takového návštěvníka vašeho obchodu. Užasnete, jak často se z něho stane skutečný zákazník. Stane-li se, že zájemce se nerozhodl ke koupi, doprovoďte ho s několika vlídnými slovy až ke dveřím obchodu a teprve tam se mu poroučejte. Této příležitosti hleďte využít, abyste přesvědčili návštěvníka vašeho obchodu o výhodách, plynoucích z nákupu u vás. Nerozhodl-li se pro koupi dnes, není vyloučeno, že přijde znovu zítra.
Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín